Wednesday, October 19, 2011
wordless wednesday -jumpe kawan lama
Saturday, October 15, 2011
doodle :Ini kisah cinta Jakpo
Salam ,
ini adalah dooodle aku pada bulan ini ,setelah sekian lama aku tak menghapdet blog aku ,*last time aku wat draf jek ,ok hari ni aku dapat ilham ,dan tetibe aku rasa nak post.
Doodle cinta?
"wah da stat jiwang da mamat ni~"
aisey ,ekceli aku tak pandai nak buat kisah kisah cinta nih haha ,sebab aku tak tau pon nak cerita pasai apa.Namun ,terima kasih pada teman teman aku ,aku buat la jugak doodle cinta.Diorang bagi ilham kat aku keh3 .
"kisah ini hanyalah rekaan semata - mata ,takde kene mengene yang hidup atau mati dan takde kene mengene ngn penulis ,di ulangi PENULIS"
jadi dengan sepenuh hati aku mencoret , tercipta la doodle ini dan cerpen ini. :)
Bermula la satu kisah ,satu hari Mustafa ,atau dengan panggil glemernye "Jakpo" ,menjalankan rutin hariannya sebagai pelajar ,iaitu pergi ke kuliah bersama kawan- kawannya yang lain .Seperti hari biasa ,dia membawa buku "Mechanics of materials" bersamanya ,atau dengan bahasa Melayunya ,ermm mekanik bahan ,bersama beg sandang unsangnya ,dengan malas nya ke kuliah .
"haih ,malas betul pi kelas ,kan best ada awek cun yang teman aku pi kuliah " ,
keluh Jakpo.
"ko jangan nak berangan la ,ko tuh da la noob ,main game je keje ko,bajet ade la awek nak usha ko??,ekekkekekek! ",
tambah kawan baik Jakpo ,Ismail ,atau nama glemer nye ,"Mail gelak".
"cilake Mail ,padahal die same je ngn aku ,cakap mat rempit ,padahal ,bawak moto pakai gear satu je ,tak tukar-tukar ,gile sewel punye budak!".
Jakpo meneruskan rengetannya ,sehinggalah ,tetibe die terhidu bau yang wangi .Bauan yang tak pernah die bau selama ini ,sehingga menangkap kalbunya .Tibe - tibe nun jauh di sana ,die ternampak sekumpulan "gegurl" duk ketawa kecil bersama - sama mereka .Jakpo mencari punca bauan menusuk kalbunya itu .
Sehingga la die ternampak seorang gadis yang memakai baju kurung hijau ,mempunyai kulit putih sawo matang ,dan yang mempunyai rambut lurus panjang bak maya karin ,tersenyum indah bagai bidadari yang berada dalam kumpulan "gegurl" tersebut.
Pada saat itu ,detik itu juga la ,panahan cinta terus menusuk ke dalam jatung Jakpo .
"aku da jumpe bidadari yang aku cari selama ini".
bisik Jakpo dalam hatinya.Hari itu ,Jakpo telah mengubah tabiatnya tatkala di dalam kuliah.Hari itu ,Jakpo tersenyum sendirian sepanjang berada di dalam kuliah ,sehingga lah ,die di kritik kawan baiknya sendiri ,Mail Gelak .
"ko ni kenapa ,da macam beruk makyeh da aku tengok ,tersenyum -senyum ,ceihhh ,ekekekeke! "
kritik Mail ,di tambah gelakannya yang sangat menjengkelkan orang yang mendengar nya ,yang juga selalunya membuat si Jakpo tersentap .Namun hari itu aneh ,Jakpo buat dek ,sambil meroyan sambil tersengih -sengih ,ala beruk makyehnya itu.
Setiap malam ,Jakpo sering bermimpi tentang pompuan tersebut .Kadang - kadang sambil mengigau ngigau ,menjerit,
"owh bidadariku ,jangan kau tinggalkan aku ,marila bersama ku " ,
sambil air liur yang berada di mulutnya meleleh ,di atas bantal busuknya itu.Jakpo jadi celaru ,kerana asyik mengenangkan wajah pompuan yang dilihatnya sewaktu pergi ke kuliah dulu.Tido tak lena sampai ngigau ,makan tak cukup sampai makan megi ,mandi tak basah sampai mandi kerbau .Perlakuan Jakpo menimbulkan kesangsian pada kawan baiknya Mail Gelak ,sehingga la die pernah bercadang nak bawa si Jakpo pergi jumpe pakar sakit jiwa .Sangat baik si Mail Gelak ni ,sambil ketawa ekekekeke. Namun ,ditolak keras si Jakpo ,
" aku tak gila la cipaannnnnn!!"
Akibat tak tertahan ,sangap dan perasaan ingin tahu si Jakpo ,dia mengambil inisiatif ,menyiasat perihal perempuan tersebut .FaceBiik ,Twotter ,blog sebut je apa jua laman sosial yang ada di muka bumi ini ,di stalknya ,demi mencari siapakah gerangan pompuan yang dilihatnya sebelum ini.
Sehinggalah satu hari die bertanya pada juniornya ,Shila ,berkenaan si bidadari hatinya itu.
"owh budak yang slalu pakai baju kurung hijau tu ker?,yang rambut ala iklan pantene tuh eh? haha , tu Sofia ,anak kepada dean ,yang baru masuk 2 bulan lepas.Intake baru ,baik budaknya hehe ".
Mendengar jawapan yang diberikan shila ,membuatkan hati Jakpo membuak2 ,kegembiraan.Dengan ,pantas die mencari Sofia binti proffessor Halim "harimau" ,iaitu anak kepada "dean" di universitinya itu ,yang terkenal dengan sikap seperti harimau ."Garang nak mampuih!! " penah sekali si Mail merengek ,akibat kene tengking time die tak pakai Id pegi kelas.
Dan ,pada tanggal 12 oktober 20xx ,Jakpo dengan berani nya berjumpe dengan Sofia ,yang ketika itu berseorangan di taman di dalam universitinya ,sambil membaca novel "Twukluk" novel kegemarannya ,disebabkan watak utamanya ,pontianak yang kacak ,Dewak,menjadi teman waktu jiwangnya.Ditambah ,lagu Justin Bubur ,"i need somebody to hate " menjadi lagu feveretnya ketika membaca novel tersebut.
Jakpo mendekati Sofia , dan menyapanya ,
"hai Sofia ,saya Mustafa ,orang panggil saya Jakpo ,saya tahun 2 ,ambik kos kejuteraan .Saya nak cakap sesuatu ,saya da lama minat Sofia ,boleh tak saya berkenalan dengan awak?"
Dengan muke tebal dan hati yang kering ,Jakpo menyampaikan rasa hatinya itu pada Sofia ,walau ketika itu dia diketawakan berdekah - dekah oleh Mail Gelak dan rakan - rakan yang lain yang turut menemaninya di waktu itu.
Namun Sofia hanya tersenyum ,dan memberi jawapan ,
"boleh ,jadi bila kita boleh dating?".
Jawapan yang diberikan Sofia itu ,memberikan kejutan yang amat pada Jakpo ,sehingga dikabarkan pada waktu itu dia hampir pengsan ,sehingga dipapah Mail Gelak dan rakan - rakan nya yang lain .Namun ,senyuman lebar terpancar di wajah Jakpo ,hari itu hari yang paling gembira bagi Jakpo.Cakap je apa ,semua bende dia buat ,malah disuruhnya si Mail basuh boxernya pon ,dengan hati yang gembira ,di basuhnya si Jakpo boxer usang si Mail itu
"cinta itu buta ,ekekkekeke! " ,Mail Gelak mencelah.
Sejak dari itu ,bibik - bibik percintaan muncul antara Sofia dan Jakpo .Malah ,Jakpo diibarat sebagai Dewak ,yang merupakan watak utama dalam novel feveretnya itu, juga ibarat Justin Bubur ,yang sering mendendang kan lagu "i need somebody to hate " buat Sofia setiap hari .
Kehidupan Jakpo juga bertambah bagus ,hari - hari nya di dalam kuliah semakin baik .Setiap soalan yang diberikan oleh lecturenya di jawap dengan yakin dan bijak ,walau setiap kali jawapan yang diberikannya ,terpesong dari soalan dan salah 100%.Malahan ,hubungannya dengan si bapak Sofia ,Halim Harimau semakin rapat ,walau sering di maki kerana memakai t shirt ke kelas.
Setiap hari ,mereka mengedate di taman universitinya sehingga malam ,sambil memegang tangan ,berjalan di sekitar taman tersebut ,dengan hati yang girang ,sehingga maghrib ,tanpa risau di kantoikan oleh bapaknya sendiri ,mahupun pihak Jabatan agama Islam .Malah mereka di cop ,sebagai couple of the year di universitinya.Mereka sering menjadi perbualan hangat di kalangan siswa -siswi di universitinya .Jakpo satu - satunya ,lelaki yang berhati kering ,sanggup mengorat anak "Halim Harimau",sehingga menjadi lagenda di universitinya.
Namun ,kegembiraan Jakpo tidak berpanjangan .Satu hari ,Sofia terpaksa meninggalkan nya .Sofia terpaksa melanjutkan pelajaran ke Bangladesh demi menimba ilmu di sana ,berkenaan kajiaannya tentang kehidupan di Bangladesh.Malah dia adalah ,pelajar pertama di Malaysia berjaya melanjutkan pelajaran disana ,disebabkan ramai yang menolak tawaran tersebut.
Hati Jakpo hancur luluh .Jakpo bakal kehilangan bidadari idaman hatinya.Yang menjadi teman ketika duka dan bencinya atau ketika dia gagal dalam examnya.
"Jakpo jangan sedih ,satu hari nanti Sofia akan balik jumpe Jakpo ,Sofia tak akan tersangkut dengan mamat disana ,Sofia janji ",
itu lah kata - kata Sofia ,tatkala Jakpo menhantarnya ke lapangan terbang ,sebelum Sofia berlepas ke Bangladesh.
Jakpo kelu dan tak berkata apa - apa sambil tunduk melihat lantai,dan memuncungkan mulutnya tanda protes atas tindakan Sofia melanjutkan pelajaran ke sana.
Akhirnya ,Sofia meninggalkan Jakpo ,dan menyambung pelajarannya 10 tahun di sana ,dan meninggalkan Jakpo di Malaysia.
Prof Halim Harimau mendekati Jakpo ,sambil menepuk di belakang Jakpo ,
"love needs sacrifice ,if you love her ,leave her .Orang muda ,kalau u betul-betul sayangkan si Sofia nih ,pi belajar bersungguh-sungguh ,habiskan degree u tu ,yang da kene extend bape lama sampai i da naik meluat tengok muke you tu kat sane.Don't make me regret ,what i expect about you " ,
nasihat prof Halim Harimau dengan slang bahasa inggeris Britain di tambah Melayu rojak .
"baik doktor ,saya akan berusaha bersungguh - sungguh !" tegas si Jakpo dengan muke sposennye .
TAMAT...
Begitu lah kisah cinta si Jakpo yang walaupun singkat , namun memberikan impak yang besar padanya.Maaf kalau ada kecelaruan dari segi jalan penceritaannya ,sebab aku tulis secara spontan dan one shot.Aku malas nak taip leret - leret sangat .Jadi ,komen anda di alu alukan ,kalau sedap tak sedap ,suka hati hangpa la , asal korang baca .
Yang teramat kiut ,
"jambancomel"
masa : 3.42 pagi
first masterpice aku dalam bidang penulisan ,dan aku sangat terkejut.hahaha!,btw makan megi sedap woh malam2 :)
ini adalah dooodle aku pada bulan ini ,setelah sekian lama aku tak menghapdet blog aku ,*last time aku wat draf jek ,ok hari ni aku dapat ilham ,dan tetibe aku rasa nak post.
Doodle cinta?
"wah da stat jiwang da mamat ni~"
aisey ,ekceli aku tak pandai nak buat kisah kisah cinta nih haha ,sebab aku tak tau pon nak cerita pasai apa.Namun ,terima kasih pada teman teman aku ,aku buat la jugak doodle cinta.Diorang bagi ilham kat aku keh3 .
"kisah ini hanyalah rekaan semata - mata ,takde kene mengene yang hidup atau mati dan takde kene mengene ngn penulis ,di ulangi PENULIS"
jadi dengan sepenuh hati aku mencoret , tercipta la doodle ini dan cerpen ini. :)
Bermula la satu kisah ,satu hari Mustafa ,atau dengan panggil glemernye "Jakpo" ,menjalankan rutin hariannya sebagai pelajar ,iaitu pergi ke kuliah bersama kawan- kawannya yang lain .Seperti hari biasa ,dia membawa buku "Mechanics of materials" bersamanya ,atau dengan bahasa Melayunya ,ermm mekanik bahan ,bersama beg sandang unsangnya ,dengan malas nya ke kuliah .
"haih ,malas betul pi kelas ,kan best ada awek cun yang teman aku pi kuliah " ,
keluh Jakpo.
"ko jangan nak berangan la ,ko tuh da la noob ,main game je keje ko,bajet ade la awek nak usha ko??,ekekkekekek! ",
tambah kawan baik Jakpo ,Ismail ,atau nama glemer nye ,"Mail gelak".
"cilake Mail ,padahal die same je ngn aku ,cakap mat rempit ,padahal ,bawak moto pakai gear satu je ,tak tukar-tukar ,gile sewel punye budak!".
Jakpo meneruskan rengetannya ,sehinggalah ,tetibe die terhidu bau yang wangi .Bauan yang tak pernah die bau selama ini ,sehingga menangkap kalbunya .Tibe - tibe nun jauh di sana ,die ternampak sekumpulan "gegurl" duk ketawa kecil bersama - sama mereka .Jakpo mencari punca bauan menusuk kalbunya itu .
Sehingga la die ternampak seorang gadis yang memakai baju kurung hijau ,mempunyai kulit putih sawo matang ,dan yang mempunyai rambut lurus panjang bak maya karin ,tersenyum indah bagai bidadari yang berada dalam kumpulan "gegurl" tersebut.
Pada saat itu ,detik itu juga la ,panahan cinta terus menusuk ke dalam jatung Jakpo .
"aku da jumpe bidadari yang aku cari selama ini".
bisik Jakpo dalam hatinya.Hari itu ,Jakpo telah mengubah tabiatnya tatkala di dalam kuliah.Hari itu ,Jakpo tersenyum sendirian sepanjang berada di dalam kuliah ,sehingga lah ,die di kritik kawan baiknya sendiri ,Mail Gelak .
"ko ni kenapa ,da macam beruk makyeh da aku tengok ,tersenyum -senyum ,ceihhh ,ekekekeke! "
kritik Mail ,di tambah gelakannya yang sangat menjengkelkan orang yang mendengar nya ,yang juga selalunya membuat si Jakpo tersentap .Namun hari itu aneh ,Jakpo buat dek ,sambil meroyan sambil tersengih -sengih ,ala beruk makyehnya itu.
Setiap malam ,Jakpo sering bermimpi tentang pompuan tersebut .Kadang - kadang sambil mengigau ngigau ,menjerit,
"owh bidadariku ,jangan kau tinggalkan aku ,marila bersama ku " ,
sambil air liur yang berada di mulutnya meleleh ,di atas bantal busuknya itu.Jakpo jadi celaru ,kerana asyik mengenangkan wajah pompuan yang dilihatnya sewaktu pergi ke kuliah dulu.Tido tak lena sampai ngigau ,makan tak cukup sampai makan megi ,mandi tak basah sampai mandi kerbau .Perlakuan Jakpo menimbulkan kesangsian pada kawan baiknya Mail Gelak ,sehingga la die pernah bercadang nak bawa si Jakpo pergi jumpe pakar sakit jiwa .Sangat baik si Mail Gelak ni ,sambil ketawa ekekekeke. Namun ,ditolak keras si Jakpo ,
" aku tak gila la cipaannnnnn!!"
Akibat tak tertahan ,sangap dan perasaan ingin tahu si Jakpo ,dia mengambil inisiatif ,menyiasat perihal perempuan tersebut .FaceBiik ,Twotter ,blog sebut je apa jua laman sosial yang ada di muka bumi ini ,di stalknya ,demi mencari siapakah gerangan pompuan yang dilihatnya sebelum ini.
Sehinggalah satu hari die bertanya pada juniornya ,Shila ,berkenaan si bidadari hatinya itu.
"owh budak yang slalu pakai baju kurung hijau tu ker?,yang rambut ala iklan pantene tuh eh? haha , tu Sofia ,anak kepada dean ,yang baru masuk 2 bulan lepas.Intake baru ,baik budaknya hehe ".
Mendengar jawapan yang diberikan shila ,membuatkan hati Jakpo membuak2 ,kegembiraan.Dengan ,pantas die mencari Sofia binti proffessor Halim "harimau" ,iaitu anak kepada "dean" di universitinya itu ,yang terkenal dengan sikap seperti harimau ."Garang nak mampuih!! " penah sekali si Mail merengek ,akibat kene tengking time die tak pakai Id pegi kelas.
Dan ,pada tanggal 12 oktober 20xx ,Jakpo dengan berani nya berjumpe dengan Sofia ,yang ketika itu berseorangan di taman di dalam universitinya ,sambil membaca novel "Twukluk" novel kegemarannya ,disebabkan watak utamanya ,pontianak yang kacak ,Dewak,menjadi teman waktu jiwangnya.Ditambah ,lagu Justin Bubur ,"i need somebody to hate " menjadi lagu feveretnya ketika membaca novel tersebut.
Jakpo mendekati Sofia , dan menyapanya ,
"hai Sofia ,saya Mustafa ,orang panggil saya Jakpo ,saya tahun 2 ,ambik kos kejuteraan .Saya nak cakap sesuatu ,saya da lama minat Sofia ,boleh tak saya berkenalan dengan awak?"
Dengan muke tebal dan hati yang kering ,Jakpo menyampaikan rasa hatinya itu pada Sofia ,walau ketika itu dia diketawakan berdekah - dekah oleh Mail Gelak dan rakan - rakan yang lain yang turut menemaninya di waktu itu.
Namun Sofia hanya tersenyum ,dan memberi jawapan ,
"boleh ,jadi bila kita boleh dating?".
Jawapan yang diberikan Sofia itu ,memberikan kejutan yang amat pada Jakpo ,sehingga dikabarkan pada waktu itu dia hampir pengsan ,sehingga dipapah Mail Gelak dan rakan - rakan nya yang lain .Namun ,senyuman lebar terpancar di wajah Jakpo ,hari itu hari yang paling gembira bagi Jakpo.Cakap je apa ,semua bende dia buat ,malah disuruhnya si Mail basuh boxernya pon ,dengan hati yang gembira ,di basuhnya si Jakpo boxer usang si Mail itu
"cinta itu buta ,ekekkekeke! " ,Mail Gelak mencelah.
Sejak dari itu ,bibik - bibik percintaan muncul antara Sofia dan Jakpo .Malah ,Jakpo diibarat sebagai Dewak ,yang merupakan watak utama dalam novel feveretnya itu, juga ibarat Justin Bubur ,yang sering mendendang kan lagu "i need somebody to hate " buat Sofia setiap hari .
Kehidupan Jakpo juga bertambah bagus ,hari - hari nya di dalam kuliah semakin baik .Setiap soalan yang diberikan oleh lecturenya di jawap dengan yakin dan bijak ,walau setiap kali jawapan yang diberikannya ,terpesong dari soalan dan salah 100%.Malahan ,hubungannya dengan si bapak Sofia ,Halim Harimau semakin rapat ,walau sering di maki kerana memakai t shirt ke kelas.
Setiap hari ,mereka mengedate di taman universitinya sehingga malam ,sambil memegang tangan ,berjalan di sekitar taman tersebut ,dengan hati yang girang ,sehingga maghrib ,tanpa risau di kantoikan oleh bapaknya sendiri ,mahupun pihak Jabatan agama Islam .Malah mereka di cop ,sebagai couple of the year di universitinya.Mereka sering menjadi perbualan hangat di kalangan siswa -siswi di universitinya .Jakpo satu - satunya ,lelaki yang berhati kering ,sanggup mengorat anak "Halim Harimau",sehingga menjadi lagenda di universitinya.
Namun ,kegembiraan Jakpo tidak berpanjangan .Satu hari ,Sofia terpaksa meninggalkan nya .Sofia terpaksa melanjutkan pelajaran ke Bangladesh demi menimba ilmu di sana ,berkenaan kajiaannya tentang kehidupan di Bangladesh.Malah dia adalah ,pelajar pertama di Malaysia berjaya melanjutkan pelajaran disana ,disebabkan ramai yang menolak tawaran tersebut.
Hati Jakpo hancur luluh .Jakpo bakal kehilangan bidadari idaman hatinya.Yang menjadi teman ketika duka dan bencinya atau ketika dia gagal dalam examnya.
"Jakpo jangan sedih ,satu hari nanti Sofia akan balik jumpe Jakpo ,Sofia tak akan tersangkut dengan mamat disana ,Sofia janji ",
itu lah kata - kata Sofia ,tatkala Jakpo menhantarnya ke lapangan terbang ,sebelum Sofia berlepas ke Bangladesh.
Jakpo kelu dan tak berkata apa - apa sambil tunduk melihat lantai,dan memuncungkan mulutnya tanda protes atas tindakan Sofia melanjutkan pelajaran ke sana.
Akhirnya ,Sofia meninggalkan Jakpo ,dan menyambung pelajarannya 10 tahun di sana ,dan meninggalkan Jakpo di Malaysia.
Prof Halim Harimau mendekati Jakpo ,sambil menepuk di belakang Jakpo ,
"love needs sacrifice ,if you love her ,leave her .Orang muda ,kalau u betul-betul sayangkan si Sofia nih ,pi belajar bersungguh-sungguh ,habiskan degree u tu ,yang da kene extend bape lama sampai i da naik meluat tengok muke you tu kat sane.Don't make me regret ,what i expect about you " ,
nasihat prof Halim Harimau dengan slang bahasa inggeris Britain di tambah Melayu rojak .
"baik doktor ,saya akan berusaha bersungguh - sungguh !" tegas si Jakpo dengan muke sposennye .
TAMAT...
Begitu lah kisah cinta si Jakpo yang walaupun singkat , namun memberikan impak yang besar padanya.Maaf kalau ada kecelaruan dari segi jalan penceritaannya ,sebab aku tulis secara spontan dan one shot.Aku malas nak taip leret - leret sangat .Jadi ,komen anda di alu alukan ,kalau sedap tak sedap ,suka hati hangpa la , asal korang baca .
Yang teramat kiut ,
"jambancomel"
masa : 3.42 pagi
first masterpice aku dalam bidang penulisan ,dan aku sangat terkejut.hahaha!,btw makan megi sedap woh malam2 :)
Posted by
jambancomel
Labels:
cerpen,
cinta,
doodles,
karya jamban,
kisah jamban
at
1:00 PM
22
orang flush
Friday, October 7, 2011
kuning telor -the trip
Kuning telor ni group yang aku tubuh kan time aku kat skolah dulu ,yang terdiri dari budak- budak batch aku sendiri.*sedikit ringkasan bagi siapa yang baru tau.Hari tu kami pergi trip ,dan tempat yang kami lawati -bukit tinggi ,gengting highland dan putrajaya .Antara gambar trip yang dah aku edit ;
p/s; seryes ,sangat best trip tuh ,nanti aku nak kene update full pasal kisah tuh hek3
p/s; seryes ,sangat best trip tuh ,nanti aku nak kene update full pasal kisah tuh hek3
Wednesday, October 5, 2011
new iphone 4s official videos
khas bagi peminat iphone atau apple atau i pad dan sebagainya .Pihak apple telah mengeluarkan siri baru phonenya iaitu iphone 4s ,yang mempunyai ciri yang tinggi
yang paling kagum bagi aku ,yang telah di tambah dalam siri i phone kali ini adalah ,kebolehan phone menulis mesej dengan hanya bercakap ,dengan kata lain ,anda tak perlu susah -susah taip ,tapi hanya menggunakan suara anda .
SElain itu juga ,kebolehan kameranya yang mempunyai tahap HD ,iaitu kebolehan mengambil gambar cam Dslr dan kemahiran merekod video yang jelas ,mengagumkan .
berikut adalah video demo iphone 4s
p/s : .
ada ura2 megatakan ada lagi siri iphone akan di umumkan ,mungkin iphone 5 ,*hanya kabar angin .Teknologi zaman skang da semakin maju ,tak mustahil apa yang ditonjolkan dalam siri - siri si-fi movie seperti i robot ker jadi kenyataan :)
Sunday, October 2, 2011
creative picture-shutters uniten.
Mungkin dah agak lama aku tak gambar dalam blog aku .Dengan kekreatifan ahli - ahli shutters ,mereka membuat frame sendiri ,takpa edit guna psd ke ape ,sangat cool .Ok ,big boss shutter mintak aku post gambar gune frame .Terima kasih buat hamim hehe.
kreatif kan? ,come join us shutters uniten
ni video shutters time bazar uniten 2011 ,check this out guys :)
kreatif kan? ,come join us shutters uniten
ni video shutters time bazar uniten 2011 ,check this out guys :)
Sunday, September 25, 2011
kisah jamban : lelaki buncit
Al kisah ada seorang budak ,yang asyik makan tido ,tengok cite sambil baring ,nak di kata kan itu je keje die setiap hari ,blognya sendiri pon terabai .Dalam tempoh itu die tersedar suatu perubahan yang telah berlaku pada dirinya .Dia perasan yang bahagian perut semakin membesar hampir setiap hari.
Namun....
Die buat tak endah ,dia masih meneruskan tabiatnya jahatnya itu .Sehingga lah pada suatu hari ,perutnya membesar ibarat tayar kereta .Masa tu la ,die dah meraban ,kusut dan celaru :
“camne ,camne ,perut dah berlapis nih ,aiseyyhhh!” *sambil membelek-belek perutnya sendiri
Setiap hari – hari nya ,tak jadi menentu ,perut yang dulunya 8 pax ,dah jadi 1 pax ,
“muat untuk jadi stor barang ,agak celaka“ ,bisik hatinya .
Namun macam – macam kaedah di buat bagi mengurang kan lemak yang terkumpul enak di perutnya.Hingga lah suatu hari ,time searh kat google mencari kaedah yang bernas bagi menenteramkan hatinya ,die ternampak sesuatu ,yang mengubah terus minda asalnya
“kelebihan orang yang mempunyai perut buncit”
"wahhh"
"wahhh"
Kelebihan jejaka buncit
1.Tak payah risau di ngorat
Di sebab kan perutnya buncit, dia tak perlu risau kalau - kalau ada awek nak mengorat die ,dan dia pasti kekal setia dengan si dia ,sebab si dia tahu si lelaki takkan lari punye .
*sumber : kawan - kawan
*sumber : kawan - kawan
2.Mempunyai daya seksual tinggi
Menurut satu artikel ,lelaki yang buncit mempunyai daya seksual yang tinggi .Satu kajian telah dijalankan di negara Turki ,Mereka mampu bertahan 7 hingga 8 minit lebih daripada lelaki biasa .Tambahan pula ,saintis mengatakan ,bahagian perut merembeskan lebih banyak hormon estradiol ,hormon seks wanita ,meningkat kan orgasme .
*sumber : VivaNews
Menurut satu artikel ,lelaki yang buncit mempunyai daya seksual yang tinggi .Satu kajian telah dijalankan di negara Turki ,Mereka mampu bertahan 7 hingga 8 minit lebih daripada lelaki biasa .Tambahan pula ,saintis mengatakan ,bahagian perut merembeskan lebih banyak hormon estradiol ,hormon seks wanita ,meningkat kan orgasme .
*sumber : VivaNews
3.Sangat seksi
sebab keseksiannya terserlah ,tak kira die pakai baju apa pon ,pasti terlihat buncitnya itu.Kadang - kadang sampai bleh terangkat baju *sebab tak muat ,menunjukkan keseksian mereka dengan lebih jelas
*sumber : teori akal.
*sumber : teori akal.
4.Senang nak di ajak makan
Mereka tak kisah pasal makanan ,tak kira apa yang dihidang ,mereka ngap jek ,asal kenyang .Namun ,tak seperti golongan yang menjaga badan ,mereka perlu berhati - hati dalam pengambilan makanan .Malah ada yang mengambil makanan tambahan lain ,seperti tablet dan vitamin,supaya nampak taff.
Mereka tak kisah pasal makanan ,tak kira apa yang dihidang ,mereka ngap jek ,asal kenyang .Namun ,tak seperti golongan yang menjaga badan ,mereka perlu berhati - hati dalam pengambilan makanan .Malah ada yang mengambil makanan tambahan lain ,seperti tablet dan vitamin,supaya nampak taff.
*sumber : teori akal
5.Lebih penyayang
Mereka ada kelebihan sebagai buncit ,kerana perutnya yang buncit itu memainkan peranan sebagai alas kepala tatkala si dia sedang bersedih ,bahkan lebih selesa berbanding bantal di rumah mereka .
"so sweeyytt~"
Ini menunjukkan betapa mereka seorang yang penyayang .
*sumber: tenet dan logik
"so sweeyytt~"
Ini menunjukkan betapa mereka seorang yang penyayang .
*sumber: tenet dan logik
Jadi ,tak payah risau kita buncit ke ape .Setiap orang ada kelebihan sendiri ,kalau kita fikir kita teruk ,ada lagi yang lebih teruk daripada kita.
"aku buncit aku ok !!"
jadi la lelaki yang macam ni ,
"gua tak kisah jadi lelaki buncit ,tapi gua tak nak jadi lelaki yang membuncitkan orang " by JC.
p/s;bulan ni aku paling malas update ,tak tau la haha.
p/s;bulan ni aku paling malas update ,tak tau la haha.
Wednesday, September 21, 2011
temuramah bersama rooney
suatu hari rooney di temu ramah dari pak cik yang entah dari mana .Rooney di tanya soalan bertubi - tubi sehingga beliau terpaku diam.Tapi yang menariknya ,rooney tetibe pandai bertutur dalam bahasa melayu.
saksikan hak hak hak!!
khas untuk peminat Man U.
"boleh tak kamu tak payah senyum ,sebab senyuman kamu mengganggu fikiran saya "
p/s; masih mood berehat dari berblog ,lama sket aku update lagi .:)
Wednesday, September 7, 2011
rabu dok cakak -main ngecung!
peringatan: entry ini khas untuk warga terengganu .
hari ni aku nok cakak ganu sambil ngajo sek sek mu main ngecun ,
nok kabo ,hari ni hari rabu ,oleh itu ,dok leh la nok cakak2 banyok ngat jap agi dok jadi ahh .
aku boh gambo ,pah tuh panda panda ar sek sek mu!
"gura jek "
mule mule ambik ngecun ,kut anda ar tupak ker ,bola ker ibu keluang ker ,janji sek sek mu ade ngecun ,bereh doh .Kalo mu nok sedak ,ambik ar ngecun telo, "ngecun telo" ,ingat molek!.
pahtu tetapkan jarak mu ngn ngecun,hok mu tengok lam gambo tuh ,kemah keming doh jarok die ,supe pro!
bile mu nok main ngecung ,mu kene ingat ,pakai sarong tangan ,kut anda ar mu nok sarung tangan mek si ker ,sarong tangan pok gak ker janji sarung tangan ,sebak mat salleh kabo "safety always first",ker guane??
nok semak agi ,jangan lupe pakai spek atau topeng ,sarung kaki mok mu ker asal ,mu tutop muke ,sebab ,bimbang la kene ngecung atah muke mu ,rosok boh!! ,ilang kehenseman ,badan kecai dakpe asal muke jage ,dok gitu?
lain kali ,mu kene ingat ,nok main tu kene ar cover line sket ,usha2 la ,kowt2 polis ade kat daeroh mu main tuh , kalo dok, rohok la sek kite ,mapuh kerah!! ,bang tagak masuk jare ,siang pulok , ok .
"hok mane dok pahang mende aku tuleh ,mu kene tanye kawang mu hok budok ganu ,kelah molek haha"
p/s;
disebabkan aku tau korang ade yang tak paham mende yang aku tulis ,jadi ibarat gamba yang ada tu cukup la menceritakan apa yang ada .
"main mercun dengan cara yang betul hak hak hak!"
hari ni aku nok cakak ganu sambil ngajo sek sek mu main ngecun ,
nok kabo ,hari ni hari rabu ,oleh itu ,dok leh la nok cakak2 banyok ngat jap agi dok jadi ahh .
aku boh gambo ,pah tuh panda panda ar sek sek mu!
"gura jek "
mule mule ambik ngecun ,kut anda ar tupak ker ,bola ker ibu keluang ker ,janji sek sek mu ade ngecun ,bereh doh .Kalo mu nok sedak ,ambik ar ngecun telo, "ngecun telo" ,ingat molek!.
pahtu tetapkan jarak mu ngn ngecun,hok mu tengok lam gambo tuh ,kemah keming doh jarok die ,supe pro!
bile mu nok main ngecung ,mu kene ingat ,pakai sarong tangan ,kut anda ar mu nok sarung tangan mek si ker ,sarong tangan pok gak ker janji sarung tangan ,sebak mat salleh kabo "safety always first",ker guane??
nok semak agi ,jangan lupe pakai spek atau topeng ,sarung kaki mok mu ker asal ,mu tutop muke ,sebab ,bimbang la kene ngecung atah muke mu ,rosok boh!! ,ilang kehenseman ,badan kecai dakpe asal muke jage ,dok gitu?
p/s ; polis kedah
lain kali ,mu kene ingat ,nok main tu kene ar cover line sket ,usha2 la ,kowt2 polis ade kat daeroh mu main tuh , kalo dok, rohok la sek kite ,mapuh kerah!! ,bang tagak masuk jare ,siang pulok , ok .
"hok mane dok pahang mende aku tuleh ,mu kene tanye kawang mu hok budok ganu ,kelah molek haha"
p/s;
disebabkan aku tau korang ade yang tak paham mende yang aku tulis ,jadi ibarat gamba yang ada tu cukup la menceritakan apa yang ada .
"main mercun dengan cara yang betul hak hak hak!"
Wednesday, August 24, 2011
aku seorang newbie
ini kisah aku seorang newbie ,takde kene mengene yang hidup atau yang mati. :)
p/s;
gua sentiasa newbie ,sebab bagi gua tiada yang lama tiada yang baru ,hidup sentiasa menjadi newbie ,sebab masih banyak untuk di pelajari ,ilmu ini tiada batasan "infiniti" ,jadi jangan la nak berlagak sebagai otai atau pon pak cik tua ,sebab bukan semua benda kita tahu.
Salam Eidul Fitri Maaf Zahir dan Batin daripada JC .
Tuesday, August 23, 2011
berjaya kerana entry bukan kerana follower
hampir setiap hari kalau aku pegi mana - mana blog pasti ada yang merungut pasal neh
"i da follow u ,nanti u follow i "
tak pun kalau jenis gangster sket ,
"wa da follow lu der ,nnt lu follow gua lak der ,ade paham?!"
"cilawei!"
yang sopan sket
"saya da follow awak ,nanti awak follow saya ya "
sebenarnya da jenuh aku tulis pasal ni dulu ,tentang sebab kenapa aku follow dan kenapa aku tak follow sesuatu blog..tengok sini
aku tau masing - masing sibuk mencari follower kan ? ,namun
"kenapa mesti gila kan follower??"
ya ,satu sebab
banyak follower menunjukkan betapa hebatnya seorang blogger itu ,atau betapa glemernya seorang blogger itu.
Namun perlu diingatkan glemernye mereka itu atas dasar apa?? "follower " atau "entry" yang ada dalam post mereka tuh sendiri?
"ala ko follower da ramai ,takpe la"
Ya memang aku akui ,sebagai blogger ,follower itu penting juga ,namun bukan semua yang follow ,akan baca satu - satu entri pun .Kalau la andai kata ,follower cecah 20 ribu pon ,tapi takde siapa yang baca pasal entry yang kita buat ,ianya sebagai "failure" jugak .
Bagi aku ,aku lebih suka orang baca blog aku sebab entri yang aku tulis ,datang dari penulisan aku sendiri ,bukan nak "mencapup" dari penulisan orang lain atau hak orang lain .Bukan semua orang boleh dipercayai ,sebab manusia itu ada nafsu ,ada tamak haloba ,dan ada kepentingan mereka sendiri .
"buat baik perpada - pada ,buat jahat jangan sekali"
Kalau terlalu mengharapkan orang lain susah ,nanti bakal termakan budi kita yang kena.
"berpijak atas kaki sendiri ,bukan di bahu orang lain".
aku pon harap orang kenal aku sebab atas usha sendiri ,bukan atas nama orang lain :) .
p/s;
hanya cakap - cakap jep ,ini bagi pendapat aku ya ,jangan nak serang aku da la ,respect each other :),bukan semua orang berani bersuara ,kadang - kadang ada yang diam berlagak hipokrit ,satu hari nanti baru lah tau susahnya.
"i da follow u ,nanti u follow i "
tak pun kalau jenis gangster sket ,
"wa da follow lu der ,nnt lu follow gua lak der ,ade paham?!"
"cilawei!"
yang sopan sket
"saya da follow awak ,nanti awak follow saya ya "
sebenarnya da jenuh aku tulis pasal ni dulu ,tentang sebab kenapa aku follow dan kenapa aku tak follow sesuatu blog..tengok sini
aku tau masing - masing sibuk mencari follower kan ? ,namun
"kenapa mesti gila kan follower??"
ya ,satu sebab
banyak follower menunjukkan betapa hebatnya seorang blogger itu ,atau betapa glemernya seorang blogger itu.
Namun perlu diingatkan glemernye mereka itu atas dasar apa?? "follower " atau "entry" yang ada dalam post mereka tuh sendiri?
"ala ko follower da ramai ,takpe la"
Ya memang aku akui ,sebagai blogger ,follower itu penting juga ,namun bukan semua yang follow ,akan baca satu - satu entri pun .Kalau la andai kata ,follower cecah 20 ribu pon ,tapi takde siapa yang baca pasal entry yang kita buat ,ianya sebagai "failure" jugak .
Bagi aku ,aku lebih suka orang baca blog aku sebab entri yang aku tulis ,datang dari penulisan aku sendiri ,bukan nak "mencapup" dari penulisan orang lain atau hak orang lain .Bukan semua orang boleh dipercayai ,sebab manusia itu ada nafsu ,ada tamak haloba ,dan ada kepentingan mereka sendiri .
"buat baik perpada - pada ,buat jahat jangan sekali"
Kalau terlalu mengharapkan orang lain susah ,nanti bakal termakan budi kita yang kena.
"berpijak atas kaki sendiri ,bukan di bahu orang lain".
aku pon harap orang kenal aku sebab atas usha sendiri ,bukan atas nama orang lain :) .
p/s;
hanya cakap - cakap jep ,ini bagi pendapat aku ya ,jangan nak serang aku da la ,respect each other :),bukan semua orang berani bersuara ,kadang - kadang ada yang diam berlagak hipokrit ,satu hari nanti baru lah tau susahnya.
The espraza -cinta cover by flop poppy
ini lagu first kami cover ,lagu cinta daripada flop poppy.Amal yang nyanyi ,sambil- sambil aku masuk sket sambil main gitar.Kalau sedap ,bleh la like kat you tube tuh ,nak komen skali pon bleh ,kalau nak subcribe lagi la elok hahaha.banyak lagi video cover dari kite orang akan datang.peace,
ini link youtube kami the espraza
Saturday, August 20, 2011
pakai tudung bukan kerana trend ,tapi kerana niat
salam ,
aku nak menulis ,satu topik ,yang da lama aku duk fikir dan merasa sangsi tentang perkara ini .
tentang "tudung "
kalu kita lihat pada hari ini ada macam -macam jenis pemakaian tudung yang telah diperkenalkan ,namun ape yang memusykilkan aku ,dari segi pemakaian tudung zaman sekarang .Sama ada secara betul atau tidak.
Bukan maksud aku nak kritik orang pompuan pakai tudung ke hape ,dak aih ,cuma kadang - kadang aku pelik ada segelintir yang memakai tudung ,namun tidak lengkap seperti yang di suruh syariat .
Pernah sekali aku tengok ,pakai tudung nya da elok ,namun baju memakai berlengan pendek .Malah ade yang pakai tudung ,namun hanya menutup rambut ,tapi bahagian tengkuk di biarkan dedah camtuh je .Aku tak tahu la sebab trend ke ape ,namun ianya sesuatu yang tidak kene dari segi pemakaiaannya .
Bagi aku ,bagus lah ,niat mereka ingin memakai tudung ,tetapi hendak lah dengan cara yang betul ,ibarat ,sebuah kereta yang dibina dengan teknologi yang moden dan bahan yang berkualiti tinggi dalam pembinaannya ,namun ,sayangnya tidak dicat dan tidak di hias dengan warna warna yang menarik .akibatnya semuanya jadi tidak lengkap dan tidak menarik .
Begitu lah mereka ,sayangnya rupa cantik ,pakai tudung namun ,tidak lengkap dengan cara yang betul .:)
" adakah kamu memakai tudung hanya kerana trend masa kini ?atau memang niat anda ikhlas ingin memakainya?"
Memang lah sangat bagus andai kata ,wanita itu berubah dari tidak memakai tudung ,terus memakainya ,tapi bukan lah kerana fesyen yang ada sekarang ,tapi dengan penuh ikhlas ingin memakainya sebagai hijab ,menutup aurat .itu yang kita harap kan.
"eh benda wajib pon nak kene tangguh-tangguh?"
"memang la ianya perkara yang wajib ,namun kalau si dia tidak ikhlas ,lain jadinya ,pahala tak dapat ,malah dosa yang dapat "
"Dan jangalah mereka menampakkan perhiasannya ,kecuali yang (biasa) nampak darinya" [TMQ An -Nur (24);31]
Pemakaian tudung mengikut islam
perlu di ingatkan ,aurat seorang wanita adalah pada paras muka dan tangannya sahaja ,tidak lebih daripada itu.Dari segi tudungnya pula biarlah menutupi dada.
"wahai Asma ,sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haidh) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini ,dan seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya . " [HR Abu Dawud ]
Jadi pakai tudung biarlah mengikut apa yang dilandaskan oleh islam ,baru la nampak comel .Bukan aku suh semua pakai tudung labuh ,tak semestinya ,cuma biarla mengikut tata tertib yang betul yep :).
Aku cuma menyampaikan pendapat aku jep ,kalau ada yang terguris hati ke apa ,maaf di ucapkan ,mari la saling nasihat menasihati ya.
"amboi da jadi ustaz naa "
"aku bukan ustaz ,dan aku masih kurang dari segi ilmu agama didada ,namun aku ada rasa prihatin ,dan aku ingin menyampaikan pendapat aku menerusi blog aku :)"
p/s;
bulan -bulan pose tak yah nak seksi sangat la ,nak beli makanan kat bazar pon nak vogue2 sampai dedah sane sini haa ,tak pasal - pasal dapat dosa free adei haha
aku nak menulis ,satu topik ,yang da lama aku duk fikir dan merasa sangsi tentang perkara ini .
tentang "tudung "
sumber dari google
Bukan maksud aku nak kritik orang pompuan pakai tudung ke hape ,dak aih ,cuma kadang - kadang aku pelik ada segelintir yang memakai tudung ,namun tidak lengkap seperti yang di suruh syariat .
Pernah sekali aku tengok ,pakai tudung nya da elok ,namun baju memakai berlengan pendek .Malah ade yang pakai tudung ,namun hanya menutup rambut ,tapi bahagian tengkuk di biarkan dedah camtuh je .Aku tak tahu la sebab trend ke ape ,namun ianya sesuatu yang tidak kene dari segi pemakaiaannya .
Bagi aku ,bagus lah ,niat mereka ingin memakai tudung ,tetapi hendak lah dengan cara yang betul ,ibarat ,sebuah kereta yang dibina dengan teknologi yang moden dan bahan yang berkualiti tinggi dalam pembinaannya ,namun ,sayangnya tidak dicat dan tidak di hias dengan warna warna yang menarik .akibatnya semuanya jadi tidak lengkap dan tidak menarik .
Begitu lah mereka ,sayangnya rupa cantik ,pakai tudung namun ,tidak lengkap dengan cara yang betul .:)
" adakah kamu memakai tudung hanya kerana trend masa kini ?atau memang niat anda ikhlas ingin memakainya?"
Memang lah sangat bagus andai kata ,wanita itu berubah dari tidak memakai tudung ,terus memakainya ,tapi bukan lah kerana fesyen yang ada sekarang ,tapi dengan penuh ikhlas ingin memakainya sebagai hijab ,menutup aurat .itu yang kita harap kan.
"eh benda wajib pon nak kene tangguh-tangguh?"
"memang la ianya perkara yang wajib ,namun kalau si dia tidak ikhlas ,lain jadinya ,pahala tak dapat ,malah dosa yang dapat "
"Dan jangalah mereka menampakkan perhiasannya ,kecuali yang (biasa) nampak darinya" [TMQ An -Nur (24);31]
Pemakaian tudung mengikut islam
perlu di ingatkan ,aurat seorang wanita adalah pada paras muka dan tangannya sahaja ,tidak lebih daripada itu.Dari segi tudungnya pula biarlah menutupi dada.
"wahai Asma ,sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haidh) maka tidak boleh baginya menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini ,dan seraya menunjukkan wajah dan telapak tangannya . " [HR Abu Dawud ]
Jadi pakai tudung biarlah mengikut apa yang dilandaskan oleh islam ,baru la nampak comel .Bukan aku suh semua pakai tudung labuh ,tak semestinya ,cuma biarla mengikut tata tertib yang betul yep :).
Aku cuma menyampaikan pendapat aku jep ,kalau ada yang terguris hati ke apa ,maaf di ucapkan ,mari la saling nasihat menasihati ya.
"amboi da jadi ustaz naa "
"aku bukan ustaz ,dan aku masih kurang dari segi ilmu agama didada ,namun aku ada rasa prihatin ,dan aku ingin menyampaikan pendapat aku menerusi blog aku :)"
p/s;
bulan -bulan pose tak yah nak seksi sangat la ,nak beli makanan kat bazar pon nak vogue2 sampai dedah sane sini haa ,tak pasal - pasal dapat dosa free adei haha
sumber dari google.
Posted by
jambancomel
Labels:
articles,
awek tudung,
bebel,
cara pakai tudung,
gadis bertudung,
gadis tudung,
tudung,
tudung melayu
at
10:11 PM
18
orang flush
Friday, August 19, 2011
yeahhhh!
aku bosan aku nyanyi.tu jep hak3 !!!
P/s;muke nak makan penyepak ,apa pedulik kah kah kah !
Wednesday, August 17, 2011
kadang kadang kite selalu tertipu
kadang - kadang kite selalu tertipu dengan kecantikan ,
cantik bukan terhad pada wanita sahaja ,tapi ada golongan lain ingin kelihatan cantik ,
dan tidak mustahil ,kita akan tergoda dengan golongan ini ,kerana teknologi bertambah maju ,
semua nya menjadi kenyataan bagi mereka ,haha ,
"wah cantiknya die ,lengkap satu pakej beb ,woot woot "
tetapi ,indah khabar dari rupa bila
...."hai abang *suara gharau"
waktu itu.....
dengan sekelip mata ,imaginasi indah kita ,musnah bak"WTC di hempap kapal terbang ".....aduhai.
suatu hari nanti tidak mustahil ....
"ape ko nak cakap nih ???"
ko pikir la sendiri ,potong stim betul!!...adios.
layan nih ,mangsa kecantikan yang bukan asli hak hak hak !!!
P/s: jangan tertipu dengan kecantikan ,pesanan ikhlas dari JC :P
Tuesday, August 16, 2011
wordless wednesday -if they can ,i can too
Friday, August 12, 2011
ade blog tampak hebat ?
ini ada lah kisah yang lama dah ,tapi tetibe pulak timbul dalam kepala gua ,lama pikir jadi serabut ,susah dan gelisah hati gua .
"macam orang putus cinta dah haa "
"ade blog ni hebat?" ....penat aku duk pikir haha.
satu hari aku duduk lepak ngan kawan aku ,time tuh die bawak kawan die sorang .Bile diperkenal kan aku ni nama bla bla ,anak bla bla ,belajar bla bla ,masih single bla bla *nak cakap jugak tuh ,dan last sekali tetibe pulak kawan aku cakap "dia ni ade blog ".
tetibe kawan kepada kawan aku ni macam ,
"wah betul nih ade blog ?hebat tuh ,apa nama blog?cool gile siot"
"erkk"
dengan rendah diri aku cakap la ,
"nama blog "jamban x bape comel " ,kalau ko suke datang la ,tu semua tempat aku merapu jek pon .
"tak kisah la ,asal ko ade blog da kire hebat owhh!,awek cair owhh! "
ape jadah nye -_-" awek cair bagai haha .blog aku bukan hebat mana pon adei ...
mungkin sebab bile ade blog ,orang akan cakap
"die nih blogger ~ "
jadi semua orang akan jadi exited ,betul tak?ada paham ?keep it safe .
p/s;dua tiga hari nak final ,slow sket update ,doakan aku *selamat berpuasa lagi...hak3
Tuesday, August 9, 2011
wordless wednesday -tq lisa hik3
Friday, August 5, 2011
Thursday, August 4, 2011
iKLan Gangster -kl gangster parodi-
sape tengok cerite kl gengster?,mesti kenal kan watak si malik ,shark ,ajib dan juga adik malik jai .Yang bestnya ,cerita itu di adaptasi dari segi skrip dia dan ,dijadikan iklan .Seryes ,lawak gila ,yang paling best time part "choki choki dah abis bro" haha ,lawak dol.Baik korang layan jek hehe
p/s;
aku suka part lam cerita kl gengster ,yang dialog adik malik si jai
"kim salam tuk anjang dia "
"seramnyee"
"memey ar"
kah kah kah ...ok puasa jangan lupa .
meh usha blog malik @ aman ,disini
p/s;
aku suka part lam cerita kl gengster ,yang dialog adik malik si jai
"kim salam tuk anjang dia "
"seramnyee"
"memey ar"
kah kah kah ...ok puasa jangan lupa .
meh usha blog malik @ aman ,disini
Tuesday, August 2, 2011
Sebab kenapa aku suka baju kurung
sebab ape aku suka melihat perempuan baju kurung :
1.sebab nampak sopan
ini dari pandangan aku sendiri ,kalau aku tengok perempuan memakai baju kurung ,sejuk je hati nengok ,nampak kesopanannya itu .Dari jauh ,rasa nak tengok je ye dak ,
"kan bagus nampak comel jek "
"walau die korek hidung sekalipun ,tetap nampak sopan kah?"
asal pakai baju kurung ,maintan sopan hak3 ,ade ade jek.
2.mengikut adat - adat melayu asli
tidak dapat dinafikan ,baju kurung adalah milik asli bagi orang melayu ,jadi bagi sesiapa yang memakainya diibaratkan menjaga adat - adat melayu itu sendiri ,wah .Bak kata orang ,siapa yang pakai baju kurung ni ibarat , perempuan melayu terakhir ,ye dak?
3.memberi expressi yang baik
yela sapa pakai baju kurung ,walau dia kaki clubbing ke ape ker ,tapi kalau pakai baju kurung ,first impression mesti baik
4.Sebab corak baju kurung nampak menarik
macam - macam corak kat baju kurung sangat berseni ,menarik hati .Ada bunga ,rama - rama cam2 haha ,jadi membuat kan aku suka
5.sejuk hati bleh buat isteri
ermm yang ni tak nak komen panjang ,tak semestinya x pakai baju kurung tak boleh buat isteri haha ,pakai jubah lagi elok *bagi aku la ,maksud aku di sini ,bile tengok si isteri pakai baju kurung ,atau baju yang sopan ,sejuk hati suami.
6.sesuai di mana - mana
sesuai dimana- mana ,maksud aku senang bawak majlis- majlis tertentu , sebab baju kurung sangat kasual hehe
7.boleh ambik hati mak
kene tanya mak aku dlu part ni haha .Ye la ,takkan la nak bawak jumpe mak calon pilihan dengan pakai short pant sume ,kompem kene rejek terang -terangan.
8.sebab baju kurung yang di starika nampak smart
"sapa yang tak starika ,x semat la?"
tak jugak ,maksudnya ,lagi elok la kalau di gosok baju tuh kasi cantik sikit hehe
9.mengelak menjadi tarikan lelaki lain hik3
ermm ,tak tau la nak cakap ,kalau bagi aku nak elak menjadi "hot" dikalangan lelaki ,pakai la pakaain serderhana sahaja, "baju kurung la tuh~ " ,kerana ia lebih baik bagi aku.Kalau pakai dedah sana sini jadi fitnah pulak yep :)
10.baju kurung ayu!
yes ,sebab itu aku suka melihat perempuan berbaju kurung kerana ,elemen ayu itu.Tak kira siapa jua yang pakai baju kurung *pompuan jek ,pasti ayu .
"mak cik pakai baju kurung neh ,ayu la nih dik?"
"ye mak cik "
-_-'
*seb baik anak mak cik yang ayu ~ (ambik hati mak mertua)
haha ,itu la dia jawapan aku ,menjawap soalan korang sebelum neh ok.Tak semestinya ,bakal isteri aku *opps kene pakai baju kurung jek ,cuma ,aku suka melihat nya ya :) .
pasni beli la banyak - banyak buat raya hehe .
maaf aku merapu .slam ramadhan .
Subscribe to:
Posts (Atom)
Labels
bebel
(126)
pictures
(86)
karya jamban
(58)
event
(57)
articles
(27)
videos
(19)
doodles
(17)
wordless wednesday
(9)
cinta
(6)
contezz
(6)
header
(6)
vblogs
(5)
blog review
(4)
hack
(4)
tips
(4)
awards
(3)
kisah jamban
(3)
lyrics
(3)
photography
(3)
cerpen
(2)
funny pictures
(2)
parodi
(2)
#octtwtfest
(1)
200
(1)
Mengetahui jodoh kita
(1)
art
(1)
awek tudung
(1)
blog list
(1)
buncit
(1)
cara pakai tudung
(1)
catatan seorang pelajar
(1)
ebook
(1)
facts
(1)
gadgets .
(1)
gadis bertudung
(1)
gadis tudung
(1)
hari ibu
(1)
hikarimoji shutters uniten.
(1)
himawari
(1)
iklan
(1)
inspirations
(1)
jamban
(1)
jodoh
(1)
kucing
(1)
kuning telor
(1)
lawak
(1)
light graffiti
(1)
makan
(1)
new planet
(1)
noh hujan
(1)
page
(1)
promo
(1)
ramadhan
(1)
science
(1)
segmen
(1)
shutters
(1)
siapa jodoh kita
(1)
super earth
(1)
super saiya
(1)
tag
(1)
takdir
(1)
the band
(1)
tudung
(1)
tudung melayu
(1)
tumblr
(1)
tutorial
(1)
vblog
(1)

































