Sponsored by

Thursday, March 3, 2011

i pollow u ,u pollow i

aku tahu sebenarnya isu ini dah lama dipertengahkan ramai blogger.Isu apabila ,si follow akan cakap "saya dah follow awak ,jadi sila follow saya ok".erkk *serba salah

aku faham ,ape tujuan diorang cakap camtu,kita da follow die ,jadi kite nak balasan jugak ,follow blog kite plak.Sebenarnya tiada paksaan kalau anda nak follow atau tidak ,mengikut keselesaan masing-masing minat atau tak pada blog tuh.

Bagi aku lar,tiada masalah kalau aku nak follow balik ,tapi cuma ade beberapa point jugak aku ambik kira kalau aku nak follow seseorang ,lain orang lain taste en .Aku suka follow ,blog yang:

Simple,
Simple disini bukan dari segi penulisannya ,tapi dari segi blog itu sendiri .Kemas ,tidak terlalu banyak widget ,tak byak blink2 gitu .Biasanya ,blog2 pompuan slalu ade en.Kalau blog tu ,hanya untuk individu ,cam untuk bacaan sendiri ,tiada masalah.Teruskan usaha anda itu.Tapi ,kalau open readers,ia agak menggangu time nak bace entri sebab banyak sangat widget yang keluar.adehss.


Ade Shoutbox or cbox
Cbox atau shout box ni penting sebab ,senang nak tinggalkan tanda yang kita hadir di belog tersebut.Ade je cara lain ,iaitu mengomen ,tapi lagi mudah ikut shoutbox ,bagi pandangan aku lar,sebab terus pergi ke link .

Entri Milik sendiri
Entrii tu nukilan diri sendiri ,tiada copy2 dari mana2 orang atau pihak .Senang cita ,semua entri mengikut padangan die sendiri ,seperti Teh Tarik Gelas Besar ,Adib Muaidib ,mereka melontarkan pandangan mereka sendiri .Tak pun cerita tentang pengalaman sendiri jugak best.

Entri tidak banyak berunsurkan emosi
Sebenarnya aku kurang gemar baca bab2 emosi nih,kisah putus cinta ker ,kisah marah entah tetibe ker,kalau skali skala tak kisah la,kalau hampir setiap entri ,lain macam la .Mau aku plak jadi emosi lebih kang nanti susah plak adehh.

Gambar sopan
Maksudnya ,takde la gambar yang banyak SX camtu ,seksi2 ehehe ,jap agi gelap hati aku yang membacanya ,tak pun gambar yang tidak senonoh seperti bercumbuaan ker,memang aku tolak tepi awal2 eceh.

TIADA LAGU
 Nak pasang lagu tu teletak pada individu itu sendiri ,sebab blog tu hak milik mereka ,samaada mereka jadikan blog sebagai bacaan sendiri ,tak kisah la ,tapi kalau nak menarik pembaca yang lain ,lagu tu elok tiada ,sebab mengganggu konsentrasi jugak kadang2,satu lagi susah nak blog walking ,ramai blogger yang lain merungut pasal neh.'Sebenarnya aku pon sama awal2 dlu excited nak pasang ini nak pasang itu kat blog sendiri en '.Tapi andai kata ,nak pasang jugak ,bleh jek ,buat la satu player yek :)


Aku rasa itu je kowt ,butir2 blog yang aku suke follow ,atau singgah .Semua ini adalah pandangan aku sendiri ,setiap orang lain pulak cita rasanya ,ade jek yang nampak awek cun atau laki jambu punye blog terus follow laju .

"eleh ko pun same "

"erkk,no komen " haha


27 comments:

black butterfly said...

sy suker follow owg..tpi xsuker bnyk scgt glitery...hihi^_*

Indah Mulya said...

stuju2! definitely kriteria yg sm bg ak jugak =]

Zeanne said...

suka blog yang nama pelik2..macam jamban comel..wahaha

tak suka lagu autoplay jugak . lg2 time bw . haha

A Fans of Lee Family said...

tak suke bnyak widget..
n lagu autoplay..
nnti jd terkejut jek..

Anonymous said...

yup..setiap org ada pandangan tersendiri kan..:)

Nizam said...

aku suka blog ko.. sebab blog ko nama Jamban... hahaha..
kalo sudi leh join bloglist aku...
http://ahmadnoraznizam.com/blog/2011/03/04/bloglist-nizam-2011/

nussow said...

haha. nice entry bro :D

Halusinasi said...

kalau boleh, blog memang tak ada lagu. bukan apa, kita sendiri pun memang pasang lagu kat pc. tetiba tambah 1 lagi lagu, dh mcm remix plak...pening...@_@

mr delirium said...

haahah...aku pun macam kaula...\huehuehue

June Usri said...

stuck =,=

dunia kecik ku said...

ngeh ngeh i pollow u if u x nk pollow u i x kisah pon...bole cm tuh?

*alamak kena g jamban

misSbLurRy said...

blog byk widget+lagu wta aku serabut

munira sajuti said...

>>>Sebenarnya aku kurang gemar baca bab2 emosi nih,kisah putus cinta ker ,kisah marah entah tetibe ker,kalau skali skala tak kisah la,kalau hampir setiap entri ,lain macam la .Mau aku plak jadi emosi lebih kang nanti susah plak adehh.


okayy yang ini aku suka. sebab aku pun xsuka blog cenggini. dan blog aku xdak blink2. tp ada lagu ;(

Bidadari said...

blog aku hanyalah blog nangis2. simpati betol aku pada yang membaca blog aku. tapi, tu je kot yang aku pandai buat. grrr

Naz Zyha said...

hehe...cuba tengok blog saya da ciri2 ni tak??

Asyraf Arif said...

sangat anoyying kalau blog ade lagu. HAHA

little sheera said...

pandai jamban berkate2.
so sape yg jamban follow rase bangge kot.

Siti Safiyyah said...

eh eh apesal kite punye kriteria blog yg kite suke follow tu sama?? ^_^

Unknown said...

jgn takat follow tapi xbace entry..huhu..

nak follow,follwla..tiade paksaan..tapi tak perlu tglkan note kat shoutbox suruh follow back sbb aku akn follow sape2 je

spesispenunggu? said...

errr.... blog sye amacam encik jamban??? ade x ciri2 yang annoying tuh?? ngeh3....;p

honeymadu said...

Kalau blog HM lak camne encik? haaa ce check, ce check.. LOL

Anonymous said...

bru prasan entri ni.rse mcm klakar sbb tgk muke baby tu.hehe. :P

Shira Afya Hashim said...

hurm menarik entri nie
bg saye la kan, kita nak org follow kita sbb sebgai sumber sokongan . *ecewah*
yela sy nie kan blogger baru, mst la nak penyokong utk kita teruskn minat dlm dunia blog nie, ye tak?
anyway, wlupon sye nie masih baru dlm dunia blog, *baru 18 ari* blog sy pon masih 'miskin' tp dlm aktiviti merayau kt blog org tu da lame wat pon..
sye sdri mmg tak suke sgt la klu blog tu sgt2 beremosi disebabkn setiap entri nye mst psl dye n buah hati nye and etc. bkn sbb sy jeles yg sy takde bf tp agak bosan kot cm tu.
hurm insyaAllah la sy tak mengepost entri yg sgt beremosi mcm tu..huhu.
terbebel byk2 plak. sory ye encik JC :)

Bercakapdengankaki (BDK) said...

weittt!!!betooollll!!!

fyy mokhtar said...

same lah =='

✿ameera✿ said...

bru prasan entri ni.rse mcm klakar sbb tgk muke baby tu.hehe. :P

Angah Sepet said...

jgn takat follow tapi xbace entry..huhu..

nak follow,follwla..tiade paksaan..tapi tak perlu tglkan note kat shoutbox suruh follow back sbb aku akn follow sape2 je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...