Sponsored by

Monday, May 31, 2010

bilangan mangsa meningkat,ya Allah ,bantulah mereka..


sehingga kini dikhabarkan bilangan ahli yang mati adalah 16 orang daripada 30 orang.Askar israel dengan rakusnya merampas dan membunuh hampir separuh ahli mereka.Ya allah ,Selamatkan lah hamba hamba mu ini yang berjihat demi membantu warga palestin.Moga - moga diselamatkanlah baki mereka yang ada.Pembetulan ,seramai 8 orang rakyat malaysia berada diatas kapal tersebut..Allahuakbar!!,sama2lah kita doakan agar mereka yang masih ada selamat...


mungkin implikasi daripada insiden ini demonstrasi besar besaran akan dibuat bagi menghalang lahanat israel dari terus menzalimi rakyat palestin dan kerana ego mereka....
Sesungguhnya manusia hanya merancang ,Tuhan yang menentukan..
Misi Mereka Hanya Satu ,membantu rakyat palestin..sesungguhnya mati mereka adalah mati syahid..

lebih lanjut sila lihat sini

Saturday, May 29, 2010

riadah bersama mereka.

kau nak tau ape aku buat petang-petang apabila aku duk umah,hah inilah.Bosan punya pasal aku slalu la duk lepak ngan anak2 jiran aku nih,men bola,lastik burung ,skodeng(haha gurau jek).Dulu aku penah ngajar diorang math ngan sains ,so diorang rapat la ngan aku.Lame tol tak balik ,alang2 kamera ditangan aku snap la gambar diorang banyak2.Comel2 sume budak2 nih,besar jgan wat lupe aku dah ar..haha

menyibuk sket..:)

nak buat peace ,tapi malu2 pulak haha


yeah ,beckham mengambil sepakan percuma,tendangan lencong ke arah gol..:D


bakal pemain bola harapan negara pada masa hadapan



ehhhh!!(tanpa motif)


aku balik kg sempena besday mama selama 2 3 hari ,esok baliklar,then sambung struggle tuk final.\(-____-)/

Friday, May 28, 2010

ya allah selamatkanlah mereka

Kapal yang mengandungi pelbagai bekalan makanan ini dalam perjalanan ke Gaza ,dan dikepung oleh askar israel.Untuk pengetahuan anda,seramai sebelas orang rakyat malaysia turut berada dalam kapal tersebut.Ya allah selamatkanlah mereka dari ancaman zionis.
segala maklumat lanjurt sila lihat sini:
lifeline 4 gaza

doakan mereka..(ya allah)

kapal kemanusiaan Gaza telah dikepung oleh pihak israel,

Tuesday, May 25, 2010

happy besday mama

Selamat hari jadi buat mama tersayang ,Fanizah binti Ismail,25/5/1954.Maka genap lar umur mama 56 tahun ya.Terima kasih mama kerana membesarkan emam sehingga kini,maaf jika ada salah silap atau terkasar bahasa.Maaf kerana jarang balik ,kerana mengejar ilmu di perantauaan :) .Maklumlar 1 bulan atau 2 bulan baru la ade muke nih kat umah.Aduhai.Lagi 2 minggu ade final ,lepas tuh cuti panjang ,bleh la lepak kat umah.Nanti kene bersihkan halaman belakang ,majlis kawen kokyah da dekat.(merapu dah ..:P).Ape - ape pon kitorang adik beradik ade hadiah suprise buat mama,nntkan kepulangan kami.insyaallah


gambar time besday mama taun lepas,diedit oleh syukurriah binti idrus..hehe











p/s;lagi dua minggu final..struggle as much as you can.

Monday, May 24, 2010

dear god by 7 years old child(video)






aku suke tgk budak dua orang nih main lagu dear god..comel jek..:D

Sunday, May 23, 2010

selamat pengantin baru

dari kiri hadi ,aku ,aka ipar ajax,abg ajax,ajax...hehe

selamat pengantin baru buat abg ajax..semoga bahagia hingga ke akhir hayat...:)

p/s;smat plak gaye ko jax...jeles jap hehe

Thursday, May 20, 2010

pilihan di tangan anda


Salam ,


Semalam telah diadakan satu forum bekenaan hal ehwal pemuda pemudi zaman sekarang yang bertajuk "pilihan di tangan anda".Apa yang ingin dikisarkan dalam forum ini ,apa pilihan yang ingin dibincangkan?Sama - sama kita renungkan..


Sejak kecil lagi kita diajar untuk memilih samaada dari segi pakaian ,sekolah ,bahkan mainan sendiri pon kita diberi hak untuk memilih,oleh ibu bapa kita sendiri.Memilih untuk tinggal disasrama atau memasuki kos sains atau akaun ,dan bermacam - macam lagi.Namun ,semakin kita meningkat dewasa ,pilihan yang ada pada kita semakin menjadi rumit,semakin kompleks dan mungkin pilihan yang kita buat itu memberi kesan yang mendalam bagi mase depan kita.Dan kita sebagai remaja,apa yang pilihan yang sepatutnya kita lakukan.


Berbalik kepada forum itu tadi ,penceramah yang terdiri daripada ustaz yang berkaliber dari upm,dan juga seorang ustazah dari jabatan agama islam menegaskanbahawa remaja zaman sekarang seharusnya menggunakan akal mereka untuk memilih pilihan yang benar dan mengelak dari memilih pilihan yang salah.Jika tidak bahana bakal mengundang diri mereka.


Dipetik dari kata - kata ustaz lagi,"bilangan kes sosial semakin meninggkat saban hari dek kerana remaja zaman sekarang buntu untuk memilih pilihan yang benar yang berlandaskan syarak".Disebabkkan itulah ,mereka terjerumus kelembah yang gelap,yang merosakkan jiwa mereka.Benarkah?


Banyak pilihan yang perlu kita buat sebagai remaja ,mungkin dari segi pembelajaran ,pembahagian masa dan lain - lain.Namun ,antara pilihan yang paling menarik perhatian saya ,adalah pilihan memilih calon suami atau isteri.(ahem).Mungkin ada sesetengah masyarakat memandang enteng perkara ini,walhal punca berlakunya keruntuhan akhlak dalam masyarakat pilihan mereka sendiri dari segi pemilihan pasangan .Sebagai contoh ,seorang wanita memilih untuk bercinta dengan seorang lelaki tanpa memikirkan samaada lelaki itu adalah yang baik atau tidak ,tetapi hanya bersandarkan kepada perasaan diri,perasaan ingin mencuba dengan kata lain ingin bercinta sehingga memakan diri sendiri,tergadai maruah sehingga menangis air mata darah sekalipun tidak berguna lagi.


"orang yang pandai memikirkan apa pilihan yang ada".Golongan ini juga membuat senarai lengkap tentang apa keburukan ,dan apa kebaikan setiap pilihan yang telah mereka buat"kata ustaz.Jadi ,jika remaja zaman sekarang pandai membuat pilihan ,tahu apa yang positif dan negatif tentang pilihan mereka ,maka saya yakin tiadanya masalah sosial dalam negara kita.Islam juga menegaskan ,majunya sebuah negara itu adalah pilihan rakyatnya sendiri.Kalau kita memilih pemimpin yang bagus,maka baguslah sesebuah negara itu.Dan jikalau kita memilih pemimpin yang tidak berguna ,maka hancurlah negara itu.Oleh itu kita yang membuat pilihan yang baik untuk diri kita bukan ibu bapa atau orang lain.


Tambah ustazah lagi,"jikalau kita mahu calon isteri atau suami ,atau dengan kata lain pasangan kita itu baik,diri kita sendiri hendaklah menjadi seorang yang baik atau soleh".Dengan kata lain ,perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik begitu juga sebaliknya.Kalau kita sendiri yang 'hancus' maka tidak mustahil pasangan kita juga setimpal dengan apa yang kita ada.Allah taala telah menetapkan jodoh berdasarkan perangai kita sendiri .Sesungguhnya ,Dialah yang maha mengetahui.Wallahhuallam.

akibatnya jikalau anda memilih jalan yang salah,inilah jadinya... lihat sini....maruah tergadai ,kene buang ,hilang matlamat diri astaga..Kata nabil 'lu pikir la sendiri '


p/s;jadi aku sendiri kene berubah kalau inginkan bakal isteri seorang yang baik..hehe.Banyak lagi yang dibincangkan dalam forum tersebut ,namun ini sahaja yang dapat aku coretkan..:D

Wednesday, May 19, 2010

first song

yep this is my first song i think,
still noob as usual haha ,
but i put some chord ,
so u can try to sing it....have fun...
-jellyboone-




The Rainbow by jellyboone

F Am
when i look up in the sky
F
i see your face,your inner heart
Am
theres a cloud around you
C G
making you gorgeos among all
E
i see you...

Am
when you smile
F
you see me through
C G
keeping the secret away..
Am
thou the rain ,
F
keeps you away..
C G
but you still..my rainbow



corus:
C
you are my rainbow
Am
falling from the sky
F G
turn out everything become colourful
C
you are my rainbow
Am
falling from the sky
F G
you are my only rainbow that i know..



verse:
Am F
never forget our promise
Am F
never keep the distance away
C G
because you are my rainbow
Am F
i look at you when i see it
G
the calourful rainbow



*repeat chorus


bridge:
Am F
nakushita kotoba wa itsudemo kawarane
Am F
bokuwa hontou ni kimi no koto ga wasurenai yo
G C
sorewa kimiwa boku no nijida..

borink..:P


"habits,the only reason they persist is that they are offering some satisfaction...you allow them to persist by not seeking any other ,better form of satisfying the same needs .Every habit,good or bad ,is acquired and learned in the same way"

-juliene Berk

Tuesday, May 18, 2010

bola merahku..:D


'jangan main bola ku'..haha,pantang si gemuk nih bile tgk bola merah nih.Kalau aku gerak sikit mula lar nak mengamuk si himawari nih.Pastu duk kejar ,silap hari bulan ,tangan aku yang kene gigit ..adeh..Ni antara photo yang sempat dirakam time die sangap nak men bola merah die.haha..amacam macho en?nak ngorat ?tak bleh..:P(die dah nak kene kasi ,asyik kencing je ..adoyai)

Monday, May 17, 2010

Saturday, May 15, 2010

aku hilang?



sila klik gamba ini supaya dapat melihat gambaran yang lebih jelas...haha



Disebabkan aku tutup hanphne aku selama 3 hari ,aku telah disalah anggap hilang oleh abang aku ceit.Aku ade exam ler,sb tuh aku tutup,aleh2 die post lam fb kate aku hilang .Memang takleh belah,ramai yg tertipu haha,siap laporan polis agi tu...adoi...aku sihat walafiat jek...ler.


Wednesday, May 12, 2010

kisah diri





oh jamban,

malam nih ,
otakku dah semakin kering ,
semakin serabut,
aduhai banyak betul bende perlu buat,
jamban aku nak membebel.

tuhan, aku pernah melalui duka,
parutnya masih kekal hingga kini,
parut yang tak ingin ku ingati selamanya,
apakan daya aku manusia tidak bisa mengelaknya.
janganlah ia menggugat pemikiranku

oh jamban,

aku suka,
namun aku juga takut,
aku suka ,
namun aku juga benci propaganda,
aku suka ,
namun aku benci perkara yang tidak pasti,
itulah harapan..

aku berusaha gigih ,
mencapai apa yang ku hajati,
aku impikan kehidupan teratur dan selesa,
kehidupan yang bahagia,
aku berdoa padaMu ya Allah..
Simpankan yang baik untukku jauhkan yang lalai dariku,
kemaskan la luaran dan dalaman ku,
agar aku melihat kehadapan dengan hati yang tenang...

jellyboone
1.16 am
khamis

p/s;doakan aku tuk test physic..:D

Tuesday, May 11, 2010

jawap neh...


Rules: It's harder than it looks! Copy to your own blog, erase my answers, enter yours, and tag five people including the person who tagged you. Use the first letter of your name to answer each of the following questions. They have to be real.. nothing made up! IF the person before you had the same first initial, you must use different answers. You cannot use any word twice and you can't use your name for the boy/girl name question.


1..2...3...go !!!!



What is your name:
EMAM

A four letter word:
EBAY

A boys name:
ECHO

A girl's name:
ELLA FASHA AZMI

An occupation:
ENGGINEER

Something you'll wear:
EASTERN STYLE

A type of food:
EGG

Something found in the bathroom:
ELECTRIC HEATER

A place:
EUPHORIA

A reason for being late:
ENTAH SUKE HATI AKU

Something u'd shout:
EXAM!!

Something you drink:
EPAL JUice

A musical group
ELLEGARDEN
An animal:
ELEPHANT
A type of car:
ELLIPSE (LOTUS)

A type of fruit:
EPAL
tag to;

p/s;susah tol soklan..1.21am

hujan


hari ini ku berlari dalam hujan,
entah mengapa sungguh sejuk rasanya diri ini,
dititiskan air hujan ditambah angin segar,
owh indah sungguh ya alam ini,
bisikku lagi di dalam hati...:D

ku terus kan perjalanan ku,
ku lihat sungguh elok benar alunan air tasik ,
sungguh unik bisikan air2 yang memercik,
aliran air tasik jernih terus mumukau pandanganku,
andainya aku mampu alirkan semua masalahku dalam tasikkan bagus..bisikku lagi


kenapa ya manusia terus menghancurkan alam indah ini?,
kalau dibiarkan saja begini,masakan generasi akan datang mampu melihat apa yang ku lihat sekarang?

menangis dalam hujan tiada gunanya,apa yang pergi tidak kembali,
aku berserah pada tuhan ,menilai segala corak peribadiku,
berikanku jodoh yang baik bagiku ,
membimbingku ke arah kebaikan ,
mengenal erti alam dan keagunganMu...

insan bernama manusia tidak lekang dari perasaan sunyi...
namun aku tak pernah kisah.


jellyboone
3.56 pm,selasa


p/s;tetiba teringat kat nodamechan,owh kalaulah dapat awek cam ko kan bagus :D..

Sunday, May 9, 2010

chelsea goo!!

chelsea chesea,you are tremendous last night.8 gols against wigan,its so unpredictable..dam good ,a big clap for ancelotti for excellent job..:)



Saturday, May 8, 2010

mimpi



MIMPI

hari ini aku bermimpi lagi ,
mimpi yang sekian lama berulang lagi,
satu - satunya mimpi yang ku tak pasti,
tuhan adakah ini petanda lagi?

berilah peluang untukku menulis lagi,
lagu yang ku impikan selama ini,
rindu yang terubat kini kembali,
usah kau pergi dari sisiku lagi,

aku sedang berdiri,
mencari erti sebenar duniawi,
penuh dengan pancaroba dan unak duri,
yang bisa ku tepis bertubi -tubi,

ku harapkan mimpiku tidak sepi,
sepi dari segala mimpi,
mimpi yang indah ku harapkan kembali,
agar ku tetap berdiri,
kuat di hati..


imamuddin bin idrus,
jam 3.29 pagi.
ahad...

"a song from the heart of the creator makes it so unique ,i put my heart in it"-jellyboone

people are freak!

its true ,i had met many freak people ,but not like this one(see its for yourself):




bayi bertangan tiga,wah satu untuk tulis ,satu tuk tekan kalkulator ,satu agi untuk makan nasi...:D




kembar siam;sebab ape ek siam?orang siam ke mula2 jadi kembar...haha..
biasanya jangka hayat mereka tidaklah lama,as normal...tapi ade yang still hidup cam bese ...hanya allah yang tahu..:D



yang nih dah cam ikan jerung hammer..haha..mata bleh men gerak2..skali tercabut baru hang tau wakakka


haa there are plenty kind of human like this ,but some of them died before they getting older,whatever it is,its god power to make it happen..:)..
you think you are freak ,but not freak as they are,
rather than freak they are really extraordinary..;)

Friday, May 7, 2010

kyou vs ironman..tsukaretannda~


lalala..kyou wa totemo tsukaretannda..."iron man "to iu eiga sugoidesune..de testo ga owari kara,isshoni eiga wo miru to iwaremasu.. dakara mitte miyou..hehe..kono eiga wa taskusan no "action" ga aru,sarani jaudan no koto mo takusan aru..hontou ni ii eiga deshita..:D..demo sono sei de okane ga sukunakunaru,guahh! yabe desu ne..:D..

eeto,tatsumi sensei ni atta koto ga aru,hurm bikkuri shita ga.sensei wa korekara kokoni oshieru to iwareta...huwah..yokkatta...nihonggo renshuu ga dekiru,dakara imano tokoro ,nihonggo de kaitemasu..hahaa..wakaranakkatara okoranaide kudasaine..:)


kyo mo hijouni taisetsuna mono ga naratta..onna no koto shinrai shine..to wakaru..hah

jya owari sore dake da..oyasumine..:)


p/s;lame tak tulis macam neh...iinaa~(aku tak suke sgt)

Wednesday, May 5, 2010

lelehan hati




hari ini aku berjalan,
menyusuri tasik,
menyusuri bangunan-bangunan indah serba moden,
menyusuri lautan manusia.
di satu sudut ku terlihat,
ramai anak2 muda menjerit keriangan,
seolah2 kanak2 mendapat seketul gula2,
satu sudut lagi ku lihat pasangan muda asyik bermain2 tangan,
tiba2 hati ini kecil ini terdetik,
tidak takutkah mereka?,
tidak takutkah mereka kepada yang maha mengetahui?,
tidak malukah mereka padaNya?
aku pasti yang mereka tahu dunia ini sementara,
namun apa yang mereka kejarkan?,
bagi yang merancang kearah kebaikan ,
syukurku ucapkan,

aku sedih,
kenapa manusia alpa,
alpa apa tujuan mereka lahir didunia?,
manusia dinamakan insan kerana sifatnya pelupa,
namun sampai bila kita harus lupa?,
sehingga turunnya satu bala yang besar baru kita ingat padaNya?

aku hanya insan yang lemah,
diri ini juga seorang pelupa,
diri ini juga banyak melakukan kesilapan,
diri ini juga banyak berdosa,
namun disudut hati ini juga,
muncul rasa keinsafan dalam diri,

perubahan memerlukan masa,
bukan masa yang singkat ,
ada yang mengambil masa hingga berdekad,
namun hati yang ikhlas nescaya yang maha esa akan membantu..


if i can draw a world ,how would it be?

jamban comel;7.oopm,rabu...ini puisi aku penah buat dulu ,so aku kongsi balik

Tuesday, May 4, 2010

emosi


Kenapa manusia ini mesti beremosi?.Benci ,menyampah ,suka semua itu emosi.Namun kalau kalau diikutkan emosi naya.Teringat aku ketika menghadiri Kem naqaubah hari tuh,kata sorang instruktor tuh,asalnya sesuatu perkara adalah elok ,namun apabila emosi memainkan peranan,plan yang sekian lama kita aturkan akan terbengkalai.Dek kerana Emosi,last jadi malas ,cerewet,ade rosak sket dah "emo",padahal sikit jek, last2 plan yang kita buat rosak begitu sahaja.

Ingin aku ceritakan pengalamanku sebentar tadi,aku dah plan elok hari nih nak baiki moto,ade masalah pasal brek ,selepas tuh ,aku singgah kat dua buah kedai motor ,dua-dua taukeh kedai kata ,"sory aaa,waa talak boleh baiki itu macam maa,lu punya brek kene modify sket maa"..Haiyaa uncle ,nak modify apenye,dah memang motor tuh elok dah camtuh ,buat ape nak tukar2nya.Ni yang buat aku EMOSI.ceit.Aku pikir dah malas dah nak baiki ,len kali lar kalau camni .Namun nasib baik ade sorang kawan aku kate "lek lu ade kedai depan sana satu lagi."Lepas tu , kite orang pegi la ,last2 tokey kedai tu kate boleh,tak perlu modify pon..haa~ camni la."Kalau aku ikut emosi tadi dah memang aku biar je la moto aku tuh .Tapi sayang beb,x cident kan naya.hehe

Kata instructor kat kem tu lagi,seharusnya kita elakkan emosi yang mengawal pemikiran kita ,sebaliknya biar akal yang mengawal.Dari akal,terus ke hati lalu kejasad yang melaksanakan.

Owh emosi...

Sunday, May 2, 2010

selamat hari ibu :D




Tiadalah kata yang dapat digambarkan betapa gembiranya hati ini berada disamping keluarga.Setelah sekian lama ,hampir dua bulan setengah rasanya tidak ku pulang ke kampung,dan kali ini kepulanganku seiring dengan hari ibu.

Selamat Hari Ibu diucapkan kepada ibu2 sedunia.

Setelah sampai sahaja ku dihadapan pintu hadapanku rumahku,ku disambut dengan senyuman ,senyuman yang sememangnyaku rindui selama ini,senyuman yang selalu membayangi mimpi2 indahku selama ini,iaitu senyuman dari ibu tersayang Fanizah binti ismail,disamping bapa dicintai idrus bin sulaiman.

Arakian,ku habiskan masa cuti yang begitu singkat ini dengan pulang ke kampung keesokan harinya.Pada malam seterusnya ,kami mengadakan bbq sempena Hari Ibu sekaligus menyambut kepulanganku (eceh).Gembira tak terkata berada disamping anak2 buah yang sekianlama tidakku temui.Allhamdulillah syukur aku kehadarat tuhan ,dapatku habiskan masa cutiku dengan sebaiknya.

Antara detik2 manis sempat dirakam:













p/s:need to sleep,just get back from kg..letih..i got some words to say ,so i just write its..blurrr!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...