Sponsored by

Tuesday, August 2, 2011

Sebab kenapa aku suka baju kurung





sebab ape aku suka melihat perempuan baju kurung :


1.sebab nampak sopan
ini dari pandangan aku sendiri ,kalau aku tengok perempuan memakai baju kurung ,sejuk je hati nengok ,nampak kesopanannya itu .Dari jauh ,rasa nak tengok je ye dak ,
"kan bagus nampak comel jek "
"walau die korek hidung sekalipun ,tetap nampak sopan kah?"
asal pakai baju kurung ,maintan sopan hak3 ,ade ade jek.


2.mengikut adat - adat melayu asli
tidak dapat dinafikan ,baju kurung adalah milik asli bagi orang melayu ,jadi bagi sesiapa yang memakainya diibaratkan menjaga adat - adat melayu itu sendiri ,wah .Bak kata orang ,siapa yang pakai baju kurung ni ibarat , perempuan melayu terakhir ,ye dak?

3.memberi expressi yang baik
yela sapa pakai baju kurung ,walau dia kaki clubbing ke ape ker ,tapi kalau pakai baju kurung ,first impression mesti baik


4.Sebab corak baju kurung nampak menarik
macam - macam corak kat baju kurung sangat berseni ,menarik hati .Ada bunga ,rama - rama cam2 haha ,jadi membuat kan aku suka



5.sejuk hati bleh buat isteri
ermm yang ni tak nak komen panjang ,tak semestinya x pakai baju kurung tak boleh buat isteri haha ,pakai jubah lagi elok *bagi aku la ,maksud aku di sini ,bile tengok si isteri pakai baju kurung ,atau baju yang sopan ,sejuk hati suami.

6.sesuai di mana - mana
sesuai dimana- mana ,maksud aku senang bawak majlis- majlis tertentu , sebab baju kurung sangat kasual hehe


7.boleh ambik hati mak
kene tanya mak aku dlu part ni haha .Ye la ,takkan la nak bawak jumpe mak calon pilihan dengan pakai short pant sume ,kompem kene rejek terang -terangan.

8.sebab baju kurung yang di starika nampak smart
"sapa yang tak starika ,x semat la?"
tak jugak ,maksudnya ,lagi elok la kalau di gosok baju tuh kasi cantik sikit hehe

9.mengelak menjadi tarikan lelaki lain hik3
ermm ,tak tau la nak cakap ,kalau bagi aku nak elak menjadi "hot" dikalangan lelaki ,pakai la pakaain serderhana sahaja, "baju kurung la tuh~ " ,kerana ia lebih baik bagi aku.Kalau pakai dedah sana sini jadi fitnah pulak yep :)

10.baju kurung ayu!
yes ,sebab itu aku suka melihat perempuan berbaju kurung kerana ,elemen ayu itu.Tak kira siapa jua yang pakai baju kurung *pompuan jek ,pasti ayu .
"mak cik pakai baju kurung neh ,ayu la nih dik?"
"ye mak cik "
 -_-'

*seb baik anak mak cik yang ayu ~ (ambik hati mak mertua)

haha ,itu la dia jawapan aku ,menjawap soalan korang sebelum neh ok.Tak semestinya ,bakal isteri aku *opps kene pakai baju kurung jek ,cuma ,aku suka melihat nya ya :) .

pasni beli la banyak - banyak buat raya hehe .

maaf aku merapu .slam ramadhan .

16 comments:

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

hahaha alamak im. sy pakai jubah la kat uia. cmne tu?

jambancomel said...

pakai jubah lagi la bagus!! :)

[k]o{q}i[n] said...

kalo jamban yg pakai bju kurung mcm mne eik...?? erkk...?? #okbai

jambancomel said...

kalau aku pakai ,mesti ramai cair hahah!

Syuhada said...

kebaya ngn baju kurung..pilih 1 je..

LyaLuna said...

heeheee. betul latuuu . na nmpk sopn sntun n lmh lmbut mmg ssuai la bju kurng. bju krung skunk pon mmg bnyk yg cntek2 n mnarik knnnnn. >.<

http://yanadimple.blogspot.com/

Etong said...

yup, dimana2 pun sesuai pakai baju kurung. nampak ayu n sejuk ja mata memandang :) walau betudung n tidak. entry yg menarik..

Halusinasi said...

setuju...sesuai kalau ke mana2...
suka jugak tgk perempuan pakai baju labuh mcm blaus labuh, t-shirt muslimah...nmpak cun jugak^^

-XaXao- said...

sy sokong! pki baju kurung mesti kne puji :P

feeza macho said...

Raya ni ingt nk pakai bju melyu :D

Anonymous said...

to la sy setuju ngan y last sekali to bju kurung ayu!...walau segnas mne pon pompuan to bile pakai bju kurung msti keayuaan tu akan terserlah walaupon sket cume...:D

Wo said...

pkai bju kurung dan tudung yang berseri2 itu lagi nmpk menawan. prmpuan mesti ni pakai seri2 ya.. fetish ni..hehe

aslann said...

saya suka lisa pakai baju kurung. XP

shafiqabdshukor said...

nmpk ayu je kalo pki baju kurung..

MéuzAngelo™ XXIII said...

sebenarnye baju kurung skrg nmpk sexy.. nmpk shape bdn.. tu yg skrg ramai org suke tgk pompuan pakai baju kurung.. kalo baju kurung dulu lain sikit.. hehe

mr_right said...

hee . suke jugak kalo tengok perempuan pakai baju kurung.. nampak manis.
tapi kannn.. kenape gambar Lisa Surihani?? kiki

CONTEST BERSAMA SI MANJA MR RIGHT

NAK JADI BLOGGER KENA ADE IDENTITI SENDIRI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...