Sponsored by

Thursday, November 18, 2010

matinya peanut.

salam ,
hari ni aku on9 selama 2 jam ,nak upload gamba yang baru edit (ok tak? haha),ditambah juga nak tahu keadaan semasa di fb dan di blog.Terima kasih pada jiran kerana sudi meminjam broadbandnya skejap...

Ya peanut @ burung merpati yang aku bela dah mati T-T.Dalam empat hari yang lepas.Macam mana dia mati?agak pelik,dia mati kerana dimakan oleh seekor musang.Selama ini ,tak penah pon musang masuk kedalam kawasan perumahan kami ,tapi kali ini berlainan.Sebelum ini jugak ,arnab yang dibela aku telah dibaham anjing ,yang mungkin datang dari kawasan semak dibelakang umah.Padahal tak penah pon aku tengok anjing kat kawasan umah aku,nak dengar salak pon tidak.Sekarang ,reban ditepi umah tu dah kosong tanpa penghuni .Bila bela je asyik mati kene makan ngn menatang lain susah tol.Sebelum ni ada jugak kisah ,merpati di umah jiran aku   ,10 ekor hilang sekaligus ,hanya tinggal sekor,tu pun sebab terbang.Mungkin angkara si musang neh.

Aku sempat kurung si musang tu dalam reban ,tapi esoknya da hilang ,die lubangkan sangkar tuh.WTH ,baru ingat nak bela musang haha.




Selamat HAri RAya AidilAdha






p/s;
to Queen M;thanks 4 the advice ,aku tak tahu pon merpati adalah PEST.Da tak bela dah ,aduhai..:)

8 comments:

MOMMY CGG said...

comel nama burung tu..
peanut

Yatre Hayati said...

hahaha...ade lak nak bela musang. nak bagi makan apa?

Asma said...

selamat hari raya!!!

touya said...

bela musang best owrrrrr

Mashe said...

wua... picture cun d pagi rya!

Siti Mashitah Saidin said...

wua... picture cun d pagi rya!

Yatre Hayati said...

hahaha...ade lak nak bela musang. nak bagi makan apa?

touya said...

bela musang best owrrrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...