Sponsored by

Friday, December 24, 2010

keje last minit lagi..padan muke

*kring kring ,jam loceng harga 5 ringgit memekik kuat memecah keheningan pagi indah ,yang rata-rata manusia masih enak dibuat mimpi indah di tambah lelehan air liur basi ,peta yang baru muncul di bantal busuk yang tak di basuh hampir setengah abad..

"man bangun weh ,dah kul 8 lebih neh ,ko buat ape lagi?"

,rakanku memukul pantas badanku menggunakan bantal goleknya dengan keringat seribu kuasa kuda.Namun ,aku masih kekal diatas tilam empuk itu,dengan muka dono sambil buat tak tahu..

asal weh ko buat ape kejut aku pagi-pagi neh?,hari ni cuti besday agung kang.!

aku menjerit ,kepanasan hati dek kerana mimpi indah berdating dengan lisa suri hani dikacau oleh mamat muka panjang neh aisey..

weh,cuti hotak hang ,esok baru la cuti samdol,hari ni dah kene anta report ,ko dah la buat last minit ,subuh terlepas ,bangun la weh!


Si mat menunjukkan muke bengisnya ,yang tak penah aku lihat seumur hidupku.Menandakan pendiriannya adalah benar dan aku orta yang lebih .Rupa -rupanya hari ini bukan hari cuti,aisey dah la tido lambat semalam chatting je memanjang ,sampai terlupa hari ni hari penting,cila!@# ....mencarut aku dalam hati.

Aku bingkas bangun dengan sepantas bugatti veyron gear 5 ,terus meluru kearah bilik air.Si wan ketika itu ,dengan muka sposennya membuka pintu bilik air dengan harapan hari ini berlalu dengan indah ,telah ku tolaknya ke tepi dengan rakus dan damm!!aku tutup dengan pantas pintu bilik air itu.Maka ,bermula la hari malang bagi wan ,dek kerana aku ..*ketawa kecil


Selepas mandi ala - ala kerbau ,aku terus menyauut baju yang tersimpan elok diatas katil yang dah aku pakai sebelum ini,dek kerana baju yang lain telah ku basuh ,dan hanya yang tinggal ada diatas katil aku sahaja.Dengan baju yang berbau ala-ala bangla yang mengambil oder di kedai mamak yang slalu aku makan sambil menonton perlawanan bola chelsea,aku pantas ke bangunan kejuteraan ,sambil membawa report yang aku ambil masa selama satu jam setengah ,berbanding rakanku yang lain mengambil masa hampir satu hari untuk menyiapkannya."tiru beb senang cita".


Dengan berlari-lari anak aku menuju ke arah bilik Ir Dr x,sesampai je kat sane ,tetiba aku terlihat nota kecil yang tergantung elok di atas pintu biliknya.


perhatiaan ,report untuk section 4a boleh dihantar pada minggu hadapan ,saya ade tugas luar ,dan saya tiada,sila baca email anda.!

What the fish!!,dengan semena-menanya aku call si mat untuk mendapatkan kepastiaan..

"weh tu la ko tak baca email ,smalam aku da jerit da kat hang ,bukak la email tu ,hang tak dengar ,duk sibuk chatting je ,padan la muka hang "dengan gelak ketawa kedengaran di corong speaker handphone ku .

aisey lisa suri hani....terlepas mimpi semalam..


p/s;cerita ini ada separuh rekaan semata -mata,nama dalam cerita ini adalah direka ,tiada kaitan yang hidup atau meninggal dunia..peace

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...