Sponsored by

Sunday, February 6, 2011

sayang keluarga lebih,jangan sayang balak rxz.

Setiap orang mempunyai latar belakang yang berlainan,berbagai bangsa dan juga agama .Namun aku yakin ,setiap orang ada keluarga mereka sendiri .Tidak kira la 2 orang dalam satu keluarga atau 15 orang dalam satu keluarga ,mereka tetap keluarga anda.

Kadang - kadang ,kita asyik mengejar cinta pada orang lain ,sedangkan keluarga kita sendiri kita abaikan.Ada yang cinta pada wang ,dan ada cinta pada kereta ,terletak pada individu.Tetapi apa yang pasti ,ada yang sanggup meninggalkan keluarga sendiri demi cinta mereka itu.CInta yang tanpa ikatan murni.eceh.



tengok sape ajar aku yeah!!

Yep ,apa yang aku ingin fokuskan disini ,ialah mereka yang lari dari rumah dengan teman lelaki atau wanita mereka,dengan melupakan keluarga mereka sendiri.Sedangkan pada zahirnya ,keluarga adalah mereka yang sudi berada disisi kita tidak kira susah atau senang.Demi kebahagiaan sementara sanggup ,tinggalkan keluarga,itulah generasi zaman sekarang .Hilangnya perasaan sayang pada keluarga.Akibatnya ,banyak la bayi jalanan yang dibuang ,dari mereka-mereka ini lah."wei aku ade rxz katak ,aku bleh bawak ko jalan2 satu round area belah Damansara sane ,lepak minum jap arrh "..Lepas tuh hang pikir la ape jadik ,pil2 ke ape jenis benda haram ,campur dalam air pompuan tuh ,lanyak la die pasni...Astaga.

Akhirnya sesal tak sudah ,siapa yang mereka cari?teman lelaki?,"ahhh mamat tu awal2 dah pecut naik moto rxz tinggalkan ko la dol".lepas tuh kuarla berita 'METRO',"seorang gadis dirogol beramai2 oleh teman lelaki dan juga rakan -rakan"....malu tu satu hal ,macam mana la nak hadapi dunia kalau dah macam tuh.Nasi dah jadi bubur ,tak guna nak nangis air mata darah skali pon.

Sanggup kau tengok mak ayah kau menangis??aku tak sanggup ...kalau ko nak tengok ,maknanya anak derhaka la namanya..


pesanan dari

                 jamban comel

21 comments:

IraBungaMelor said...

haha. betul tuh!

anishamzah said...

keluarge adalah yg utama ! i luv my family.. ;)

Fiqah Alias said...

betol3..pd pendapat fiqah la kan...depa yg lbh sygkn bf/gf tu sebenonye pk kan keseronokan sementara jer..len la klo sesorg pompuan tu dh kawin..dlm islam,mmg suami lagi perlu diutamakan berbanding femili...sbb isteri dh jd tnggungjwb suami..tp tu laaa..xtau nk kata laaa..manusia zaman laaa nie dok pikiaq kbhagiaan smentara je..

conbellydiobeterisme said...

ira : yep :)

anis :love ur family

fiqah :agreed,kalau la anda nak syang ,kawen lar dengan bf atau gf ,tak yah nak merayap merata2 tanpa hubungan yang sah...

Yuni Aisyah said...

merempit leh jugak tp ingtlh org tersayang...ececehh...:D

Syafiq Rosli said...

yeah2..good2

Atika Natasha said...

huhu..kwin ja trus,jadik family sndiri..xdak isu2 lupa kuarga sbb suami tuh pun kuarga gak..lagi beshy!

Heidi Shafiq said...

jgn la jd lelaki jahat dan perempuan bodoh..

dina darwina said...

yes i agree with u..love family..miss my family dh 4 bulan x jmpe..uhuhuhu

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

zaman sekarang macam2 jd, sebab ilmu di dada tak cukup, serta mereka tak cuba menjelajah hakikat diri sebenar, akhirnya keliru dalam perbuatan sendiri.

akhirnya padah menanti, dh semakin ngeri bc paper, mcm2 isu kn? sam2 lah ambil iktibar.

conbellydiobeterisme said...

@atikah natasha baik kawen terus ,tak yah nak mengeret kemana -mana

conbellydiobeterisme said...

heidi syafi;jadi lar manusia yang berguna hehe

conbellydiobeterisme said...

dina;nnt call mak ,cakap rindu ek :)

conbellydiobeterisme said...

fifiey ;dunia skang dah tak selamat ,yang lemah slalu menjadi mangsa,akhbar plak jual cite camtu nak lariskan surat kabar mereka ,pening2

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

haih . laki durjana mcm tula . laki pun kne ade tanggungjwb tau.

in Islamic concept . laki kene jage 4 org ni :
1. wife
2. ibu
3. adik perempuan
4. sedare perempuan

kalo x silap la. hehe. tp pompuan tu pun satu . bodoh ! org yg bodoh dan xde otak je yg buat mcm tu.

ooppsss emo pulak :P

conbellydiobeterisme said...

Nur -Za MArlyana :haha yep lelaki sepatutnya jaga ibu dulu ,baru isteri :),itu turutan die ya,kadang2 kalau sesorang dah sayang ,apa pon diorang sanggup buat ,yela nama sayang ,racun pon jadi madu en :)

miss_neeya said...

xtau nak komen ape..huahaha..

conbellydiobeterisme said...

fifiey ;dunia skang dah tak selamat ,yang lemah slalu menjadi mangsa,akhbar plak jual cite camtu nak lariskan surat kabar mereka ,pening2

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

zaman sekarang macam2 jd, sebab ilmu di dada tak cukup, serta mereka tak cuba menjelajah hakikat diri sebenar, akhirnya keliru dalam perbuatan sendiri.

akhirnya padah menanti, dh semakin ngeri bc paper, mcm2 isu kn? sam2 lah ambil iktibar.

conbellydiobeterisme said...

ira : yep :)

anis :love ur family

fiqah :agreed,kalau la anda nak syang ,kawen lar dengan bf atau gf ,tak yah nak merayap merata2 tanpa hubungan yang sah...

IraBungaMelor said...

haha. betul tuh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...