Sponsored by

Wednesday, September 7, 2011

rabu dok cakak -main ngecung!

 peringatan: entry ini khas untuk warga terengganu .

hari ni aku nok cakak ganu sambil ngajo sek sek mu main ngecun ,
nok kabo ,hari ni hari rabu ,oleh itu ,dok leh la nok cakak2 banyok ngat jap agi dok jadi ahh .
aku boh gambo ,pah tuh panda panda ar sek sek mu!

"gura jek "




mule mule ambik ngecun ,kut anda ar tupak ker ,bola ker ibu keluang ker ,janji sek sek mu ade ngecun ,bereh doh .Kalo mu nok sedak ,ambik ar ngecun telo, "ngecun telo" ,ingat molek!.


pahtu tetapkan jarak mu ngn ngecun,hok mu tengok lam gambo tuh ,kemah keming doh jarok die ,supe pro!


 bile mu nok main ngecung ,mu kene ingat ,pakai sarong tangan ,kut anda ar mu nok sarung tangan mek si ker ,sarong tangan pok gak ker janji sarung tangan ,sebak  mat salleh kabo "safety always first",ker guane??


nok semak agi ,jangan lupe pakai spek atau topeng ,sarung kaki mok mu ker asal ,mu tutop muke ,sebab ,bimbang la kene ngecung atah muke mu ,rosok boh!! ,ilang kehenseman ,badan kecai dakpe asal muke jage ,dok gitu?


 p/s ; polis kedah

lain kali ,mu kene ingat ,nok main tu kene ar cover line sket ,usha2 la ,kowt2 polis ade kat daeroh mu main tuh , kalo dok, rohok la sek kite ,mapuh kerah!! ,bang tagak masuk jare ,siang pulok , ok .

"hok mane dok pahang mende aku tuleh ,mu kene tanye kawang mu hok budok ganu ,kelah molek haha"



p/s;
disebabkan aku tau korang ade yang tak paham mende yang aku tulis ,jadi ibarat gamba yang ada tu cukup la menceritakan apa yang ada .
"main mercun dengan cara yang betul hak hak hak!"

13 comments:

[k]o{q}i[n] said...

ok....paham

Wadi AR said...

lahh tu je? haha. berkerot kerot gua bace. cehh!

A.I said...

aku paham!

aku rasa mcm nak ckap kuat2. sebab aku mana reti ajuk ckp ganu lagi. kelantan boleh laa.

bahasa ganu kalo ckp laju2 mmg sepatah tak paham. ddengung kuat sgt.

khairiyah said...

tergeliat lidah nak bace..1 prkataan 2 minit, =.='

ket syakirahim said...

bijak ngoti mam..patut ar einstain ngaku kate mu ar pencipta ngecun

yunZ said...

aiseh kena mengeja nak baca ni der..xphm even aku duk pantai timur 3 tahun

Noraien said...

adehh,berbelit lidah nak baca..dop pahe laaaa..haha :P

Penyu said...

nasik baik aku paham. dok ah macam ayang berok kapor. hahaha

tonaH iS herE said...

hahaha~ terbelit lidah aku da~

♕ Mr.IX ♂ said...

aku tengok gambo jer....kerut dahi baca...

Syahirah Suhaili said...

kihkih..walopun berbelit2 jugak lidah nak baca..tapi adiela faham kot..haha..dah macam nak g welding..padahal nak main mercun je.. :P

Yuyu AtiQa said...

deme reti dop cakap klatang? hahaha

GoRN said...

kool ini brader

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...