Sponsored by

Tuesday, June 15, 2010

asal lambat kawen?


sElamat pagi,

lupe nak gosok gigi,

bangun tengahari ,

pastu terus makan maggi


haha,

aku suka lagi


entah la nak update ape ,tapi nak tulis la jugak .Hari ini dah masuk 5 hari duduk umah eis ,lagi dua hari aku balik kampung.:).Tadi aku bangun pagi ,aku bukak tv,tetiba terbukak wanita hari ini,tajuk perbualan ,'kenapa kawen lambat?'.Macam best je,aku follow la sampai habis..:D.Kata salah seorang panel pada hari itu ,kebanyakan 'WANITA' zaman sekarang cenderung kawen lambat berbanding lelaki.Eh ,benarkah?.Sambungnya lagi ,ia seakan -akan trent zaman sekarang .Hal ini kerana ,kebanyakan wanita zaman sekarang sibuk mencari kerja ,sehingga tidak mempunyai masa mencari pasangan masing - masing .Selain itu juga,ramai antara mereka lebih rela memfokuskan pada hal keluarga mereka ,daripada memikirkan hal perkahwinan.


Mungkin dalam sudut hati mereka ,ingin berkahwin ,namun melihat keaadaan negara kita sekarang ,amat lah susah mencari suami yang betul2 boleh diharapkan ,dah bukannya menjadi pak turut isteri semata - mata,tambahnya lagi.


Aku teringat zaman sekolah dulu ,ade sorang kawan aku cakap,kalau nak bercinta ,biarlah kat universiti nanti.Aku fikir sampai universiti ,lagi lar sibuk berbanding ,disekolah mungkin tiada masa mencari pasangan .haha.Namun ,jodoh ditangan tuhan .Siapa sangka kan,mungkin hari ini kita akan barkahwin.(gatal tetibe).Tapi ,bagi aku sebagai lelaki ,aku lebih cenderung mengahabiskan masa bujang aku dengan mencapai impian aku.Habis belajar,dapat kerja baru la kawen.Tapi ,kene ada calon jugak.Tu yang susah ..:D

p/s;entry tak berkaitan dengan gambar diatas ,gambar orang tak mandi ha3

11 comments:

Nur Su'aidah said...

miahahahha! sengkeleh lah derr muke hang~

kawen lambat!

conbellydiobeterisme said...

orang baru bangn tidor memang la..selekeh lar

ko tak kawen ,aku tak kawen lar..haha

Ines Mariel said...

nak kahwin cepat... =D

Sesumpah said...

lambat kawen sbb kontrak dgn ytn





hee

conbellydiobeterisme said...

ines;pompuan takpe kawen awal ,bukan kau yg bayar mas kawen ,suami jugak yg kene byr..hu~


bella;aha ,kau pon terikat jugak ytn..:D.abis kontrak baru kawen hehe,ko takk kawen ,aku pon tak kawen...

conbellydiobeterisme said...
This comment has been removed by the author.
AkuZ.. said...

ape yg penting.. abes degree lu.. ngee =)

conbellydiobeterisme said...

yep ,abis dulu baru mengatal,tapi calon kene ade ya..:)

AkuZ.. said...

yep2... ngee.. calon kne ade.. =) ahaks~

conbellydiobeterisme said...

kumpul duit jgn lupa..haha

conbellydiobeterisme said...

yep ,abis dulu baru mengatal,tapi calon kene ade ya..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...