Sponsored by

Friday, April 8, 2011

muka cantik tapi hisap ganja...


Ini satu kisah yang ingin aku kongsi .Satu hari aku tengok kawan aku cam sedih .Aku pon dengan slambe pegi la tego die ,

"salam beb ,ko wat ape?asal aku tengok muke ko selepet je ,sedih je aku nengok ,asal? ko putus cinta ke hape?"

dengan tak semene - mene ,kawan aku balas
"ye aku putus cinta weh".

"weh aku gurau je la!"

"betul aku tak tipu weh"

Aku punye la terkejut ,biar betul kawan aku neh putus cinta, nyesal aku gurau bodo dengan die arghh .Selama neh aku tengok bahagia senantiasa ,sampai aku mesej pon susah je nak balas duk sibuk mesej ngan awek die jek ,semua nye aku tengok bunga bunga rose je ,takde pon kelam - kelam bunga taik ayam .Tapi kali ni lain macam pulak jadinya.

"ko biar betik dol ,asal neh ,aku tengok awek ko bukan main baik lagi ,cun pulak tuh ,asal tetibe clash neh?"

"panjang ceritanya "

"arhhh pendekkan ,ko jangan nak buat drama!"


Dengan nada yang pilu ,kawan aku cerita kat aku satu persatu kat aku .Aku pon mendengar dengan penuh hiba cerita die.

                                                     ****************************
Dipendekkan cite ,rupa - rupanya ,si kekasih die dah  suke kat orang lain ,bila ditanya apa kurangnya kawan aku ?,si perempuan tu cakap ,die cam takde rupa ,bila nak berjalan pon cam malu jek orang tengok .Lagi pon,die kata kawan aku terlampau "curios" sangat ,macam terlampau ambil berat pasal die,setiap hari mesti call ,terlampau jeles .. .
hey ,what the chicken!



Ya allah ,terkejut aku bile dengar cerita kawan aku .Tak sangka ya ,bende neh bleh berlaku.Bagi aku si perempuan tu mungkin rugi yang amat sangat .Aku kenal kawan aku macam mana ,memang die suke ambil berat ,ambil tahu ,sebab apa?sebab die sayang .Susah nak cari lelaki yang baik hati dan banyak kasih sayang macam die.Walau die dikata tiada rupa ,namun hati nya lebih baik daripada yang lain .kata orang "muke hensem ,tapi hati cam setan ,atau muke cantik ,tapi hisap dadah " buat ape beb?.Bagi aku die lelaki yang hensem dengan perangai die .

"hey ,nobodies perfect ,sape yang rasa die bagus tu ,sebenarnya langsung tak bagus ,tapi bodoh sombong tau"

memang die ambil cakna ,mesej - mesej slalu ,kalau itu la yang menjengkelkan si perempuan tu ,why not ,explain terus terang je  cakap tak suke buat macam tuh .Aku rasa kawan aku faham ,dan aku memang tau die seorang yang reti bahasa.Kalau die terlampau jeles ,itu normal as manusia,kalau da nama sayang ,mesti la jeles kan?.Kalau pompuan tu terus terang maybe die akan lebih baik.Bukan semua orang perfect ,mesti ade kelemahan punye la.

"beb ,ko jangan risau ,pasti suatu hari nanti ade wanita yang lebih baik dan sesuai untuk orang yang baik macam ko ,ko kene ingat lelaki baik untuk perempuan yang baik:"

kawan aku diam membisu ,sambil mengangguk kepala tanda setuju dan terus melemparkan senyuman kearah aku

"betul man ,biarla die pilih siapa yang die suka ,yang penting aku doakan die bahagia "

bile dengar kawan aku cakap camtu ,aku terkejut ,walau si kekasih die wat taik  kat die ,die tetap tabah malah doakan yang terbaik untuk si dia ,aku respek gile kat die .

"u r really a good guy bro"....gud luck.Aku menepuk nepuk bahu die.





p/s:
zaman skang nak mencari seorang yang betul - betul yang hati suci ,ibarat mencari sebiji batu di padang pasir.susah kan?

41 comments:

Abu Zafran said...

berdoalah semoga kita diberikan yang terbaik olehNya...hehehe

jom baca
.: KRONOLOGI ZAMAN YANG WAJIB DIFAHAMI OLEH UMAT ISLAM KINI :.
Kasih Ibu Hingga Ke Akhirnya....

Halusinasi said...

setuju...bukan mudah untuk mencari insan yang betul2 baik sekarang ni...

ishiko said...

beliau mesti akan jumpa org yg lebih baik, emm.. >_<

Anies Anessa said...

btoi3...bkn sng nak mncari cinta nie

zikeryhassan said...

naseb kawan kau laki. kalau perempuan boleh gak aku masok line. hehehe.

jambancomel said...

@chegu ,insyaallah mge2 dapat yang terbaik :)

@dyana susah en nak cari orang yang baik,akhir zaman ..aduhai

ishiko ,insyaallah pasti ade yang baik untuk beliau :)

anies ,yep cinta x datang bergolek :)

zikery ,amboi2 gatai naa hahaha :P

hana said...

ehem..
nak kenal la ngn kawan kamu tu??
muahaha....

mr delirium said...

aku nak nages...hurmm.hehehe..asal aku glak lak.

Anonymous said...

trok sgt ke orang yang hisap ganja? diaorg mintak duit dari saudara ke? Mengacau bilau hidup saudara ke? Kalau ganja itu menyebabkan mereka cenderung ke jenayah, mungkin, tetapi kalau itu membuatkannye gembira, apa salahnya? ape beza menghisap ganja dengan merokok? prejudice

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

sgt susah. huhu. n wtf pompuan tu ckp sbb die x ensem. kurang asam btul la. huhu

:: cikNuurul :: said...

yess,sgt stju!,.xkire laki ke pmpuan yg kne cmtu,.sume sme je,klu dh ade hati yg bsuk cm telur tmbelang tu,jd la kite2 g baik hati ni cm kwn awk tu,.huhu,.skit ht jgk kdg2 tp ape bley buat,trime dgn hti yg redha,Allah pasti tlong,.insyallah,.hey kawan,kite same la,.yeay,ade geng!,.hehe,.

Indah Mulya said...

ksian la beliau!huhu..

sjaa64 said...

betul2...mungkin ada yang lagi baik menanti :)

weh aku pomot ko sini..hehe :)

bukan sebarangan jamban,jamban ini jamban comel :)

Cik SCC said...

jamban !

ko ckp ar kt member ko tu,,
amek aku je jadi awek..
aku setia taw..

keh3..
dan aku suke kalo org amek berat pasal aku..calling selalu lagi lah aku suke ! ^^

keh keh keh

shafinaz (: said...

susah susah susah T_T

Roslyza Adyla said...

bila dapat y romantic, takmo.
bila dapat x romantic, nak romantic.
panggg skali :D

Nur Anees Syafwah said...

kesiannye kat dia kan awokk? takpelahh.. somehow akan ada yang lebih baik daripada perempuan tu. :)

Nisa said...

betul betul betul
its not rupa adalah segala
kpd kwn jamban :
chill ya bro
life so ow panjang lagi
u'll get better

Ct Nur Azreen said...

ahhh mam. gtaw kwn kau. Allah nak temukan dia yg lbh baik agy dr perempuan xbaik tu :) bnyk2 bsaba. Allah maha adil :)

cte kau mnarik. tertarik kau mmg debom. aku xkan like kaunye page smpyyyyyyyyyyy ble2 mam ! BAHAHAHAHAH ! AKU MSH INGAT AGY JANJI KAU ! BAHAHAHAH!

Izyan Masri said...

JUJUR GILA AWEK DIA T_T

Izyan Masri said...

JUJUR GILA AWEK DIA T_T

Asfan Ash said...

wehh part mane kah yang isap ganja?

me.. said...

nk nombor hp kwn..^_~..V

Anonymous said...

erm,..sometimes people act without thinking the effect.

doakanla dye k :D

nice n3

Nailofarhazirah said...

tu namana tak bersyukur..
sabar kawan cik jamban comel..

Luqman Zakaria said...

hati suci mmg sukar dicari ..hehe!teringat iklan sabun plak!!

http://www.arepnakbebel.com/2011/04/sape-nak-tempah-tiket.html

arep follow kamu~

Mahirararara said...

tak byk laa org yg hati putih suci murni nih . sabar je la :)

Siti Aziz said...

masalah2..

Anonymous said...

sedihnye.. bek betol laki tu,.. semoga dye selalu tabah..=(

yaya_flanella said...

beritahu dia, dia telah maju setapak lagi untuk berjumpa dengan jodoh dia. :)

Nadia said...

salam tuan punyer jamban comel...sajer nak tumpang lalu kat komen mengomen ni..

nad nak bg tau..jom r mollow nad..hua hua...

ek celi entry yg kamoo buat tu terkena pulak kat nad..adeh..tapi bukan nad xnk kat dyer bab dyer xencem ker aper..tapi my mom xsuker..n all my fam xsuker..so,kadang2 restu ibu bapa penting kan? kan? kan?

sorry lah komen panjang bebe nau..

Cipina said...

memang susah nak cari yg betul2 baik sekarang ni..sabo je la

Bertuah betul NOMBOR 567! Menang Giveaway Yuyu Zulaikha~

fyy mokhtar said...

abg jamban. bagtahu kawan abg jamban tuh fyka nak kenal. wkakakakaap

Nur Naimah Nashreen said...

kasihan die .. takpe takpe , ini dugaan utk die ..

iNNrPeAcE said...

xpe r.. ni petanda.. awal2 kasi taw dia bkn yg trbaek utk kwn JC tu..

cube p.k lek? klau dh nikah? mau parah kn?
so pasni ade ag yg terbaek utk kwn JC tu..
byk2 b'sbar ye~

Dovy Lace said...

mmg sgt ssh nk cri laki yg baik skang nie ~

b@by ph@t said...

mmg sgt ssh nk cri laki yg baik skang nie ~

sicomot-comel said...

jamban !

ko ckp ar kt member ko tu,,
amek aku je jadi awek..
aku setia taw..

keh3..
dan aku suke kalo org amek berat pasal aku..calling selalu lagi lah aku suke ! ^^

keh keh keh

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

sgt susah. huhu. n wtf pompuan tu ckp sbb die x ensem. kurang asam btul la. huhu

ishiko said...

beliau mesti akan jumpa org yg lebih baik, emm.. >_<

si kiut lavender said...

.."Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." -Surah Al-Baqarah ayat 216..

p/s:bertemu itu satu kebetulan,bercinta itu satu suratan dan berpisah itu takdir.Kehilangan pada hari ini menjamin sesuatu yg lebih baik pada masa depan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...