Sponsored by

Wednesday, November 10, 2010

bila banjir ,ape yang paling laku??

pagi tadi akibat tak leh tdo dari semalam ,tepat jam 8 pagi ,aku klik button tv dan bukak berita tv3.Intisarinya masih berkisarkan tentang isu banjir dan keadaan semasa di kedah ,perlis dan kelantan negeri2 yang dialnda banjir.Apa yang menariknya dalam berita pagi ni berbanding berita yang lain ,ada satu temu ramah dibuat bagi penduduk tempatan tentang ,APABILA BERLAKUNYA BANJIR ,BARANG APA YANG PALING LAKU?

antara jawapannya ialah;
-penyapu
-maggi dan minuman
-sabun
-berus
-ubat nyamuk(sebab lepas hujan kan byak nyamuk )
-penyodok dan macam2 lagi keperluan

namun ada satu barang yang paling laris di kedai ,khususnya golongan lelaki yang paling gemar membelinya ,tak lain tak bukan....JENG JENG JENG




                                               ROKOKK!!


lek lu bro ,sap kok lu! tenang sket haha ,bagus2




haha ,kenapa?sebab kebanyakan mangsa STRESS dengan apa yang mereka hadapi .Jadi rokok lah yang menjadi ubat untuk hilangkan stress mereka daripada berlanjutan.Hehe,pada musim banjir jugalah bertambah untung bagi pengeluar2 rokok di malaysia hahaha


amaran!;
merokok membahayakan kesihatan ,nasib takde bukak kedai syisya time banjir,konpem laku!!hak3


bagi yang susah nak berhenti merokok ,aku dengan baik hatinya nak kongsi PANDUAN BERHENTI MEROKOK.

21 comments:

hamzah ian said...

rokok penawar duka lara

asmaroro said...

ya! stop smoking!!!

cik EPAL said...

hang merokok ke?

conbellydiobeterisme said...

hamzah ian;rokok cam bleh ilang stress ,jgn diamal kan ;D

conbellydiobeterisme said...

asmaroro;yeah no smoking in jamban ya,abis kotor kang haa

conbellydiobeterisme said...

cik EPal:yawww ,die singgah ,haha..tak la aku tak isap eh ,aku lemas bile idu asap rokok

Emilia Emira said...

wohoho nk juga rokok...

Yuni Aisyah said...

myb dorang merokok utk menghilangkan tekanan...tp itu bknlah caranya...

zuhanismohamed said...

baik pergi beli ubat nyamuk td daripada rokok tu..lagi berguna kot..ha ha :p

cik iman said...

cmne nk kasi lelaki benti rokok??
**sile komen bagi pihak lelaki..ngehngeh...

conbellydiobeterisme said...

uni;
yep ,haha nak wat camne ,biasanya bile orang tye nape isap rokok ,jawapannya hilangkan stress la...

baik bca quran ke en , eceh ...;p

conbellydiobeterisme said...

zuhanismohamed;yep beli ubat nyamuk murah sket dari rokok ,jimat hik3

conbellydiobeterisme said...

cik iman;
camne nak henti rokok?emm terletak pada individu,tapi biasanya la,kalau yg tersayang bagitau suh berhenti ,mungkin sidia akan cuba ,efek lagi lebih la kata orang ;D

Anonymous said...

nak bagi nasihat tapi awak merokok. fikir dulu.

conbellydiobeterisme said...

tak la,aku mane isap

conbellydiobeterisme said...

tak la,aku mane isap

conbellydiobeterisme said...

cik iman;
camne nak henti rokok?emm terletak pada individu,tapi biasanya la,kalau yg tersayang bagitau suh berhenti ,mungkin sidia akan cuba ,efek lagi lebih la kata orang ;D

Emilia Emira said...

wohoho nk juga rokok...

conbellydiobeterisme said...

cik EPal:yawww ,die singgah ,haha..tak la aku tak isap eh ,aku lemas bile idu asap rokok

conbellydiobeterisme said...

asmaroro;yeah no smoking in jamban ya,abis kotor kang haa

hamzah ian said...

rokok penawar duka lara

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...