Sponsored by

Wednesday, February 23, 2011

segmen-puitiskan diri anda (jambancomel)

 Baik ,hari ni aku terlihat sesuatu yang menarik kat sb ,iaitu segmen puisikan diri anda dianjurkan oleh atiq saleh ,jadi dengan berbesar hati aku nak join,ini puisi aku









hari ini aku berjalan,
menyusuri tasik,
menyusuri bangunan-bangunan indah serba moden,
menyusuri lautan manusia.
di satu sudut ku terlihat,
ramai anak2 muda menjerit keriangan,
seolah2 kanak2 mendapat seketul gula2,
satu sudut lagi ku lihat pasangan muda asyik bermain2 tangan,
tiba2 hati ini kecil ini terdetik,
tidak takutkah mereka?,
tidak takutkah mereka kepada yang maha mengetahui?,
tidak malukah mereka padaNya?
aku pasti yang mereka tahu dunia ini sementara,
namun apa yang mereka kejarkan?,
bagi yang merancang kearah kebaikan ,
syukurku ucapkan,

aku sedih,
kenapa manusia alpa,
alpa apa tujuan mereka lahir didunia?,
manusia dinamakan insan kerana sifatnya pelupa,
namun sampai bila kita harus lupa?,
sehingga turunnya satu bala yang besar baru kita ingat padaNya?

aku hanya insan yang lemah,
diri ini juga seorang pelupa,
diri ini juga banyak melakukan kesilapan,
diri ini juga banyak berdosa,
namun disudut hati ini juga,
muncul rasa keinsafan dalam diri,

perubahan memerlukan masa,
bukan masa yang singkat ,
ada yang mengambil masa hingga berdekad,
namun hati yang ikhlas nescaya yang maha esa akan membantu..


if i can draw a world ,how would it be?

jamban comel;7.oopm,rabu...ini puisi aku penah buat dulu ,so aku kongsi balik

27 comments:

Ifti Larina said...

okay. ini terlebih puitis dan gramatis. nice!

diana said...

puitis..puitis..puitis..
kreatip jugak kamu ye..:p

Cekodok said...

fuhhh.. tak sangka jamban pun puitis....

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

wahhh about world. good point :) goodluck awk !

forever love said...

best sebab pasal kehidupan seharian...nice puisi..

thnx join...insaf kejap

nur aisya humaira said...

waaa,puitis jugak jamban...:)
nice2...jiwa seni ye..:)

fyy mokhtar said...

ohh jamban imam, terguda dgn puisii mu! wahahhha

yaya_flanella said...

walla~

GreenAppleKu.com said...

singgah sini gak..hai..

wan farah said...

terkesima pabila membaca puitismu..cayalah jamban...=)gud luck

Naddia said...

waahh..incik jamban pndai bermadah pujangga..kagumnye..rase nk pengsan
AWAK YANG MANIS

♥shin chan gurl♥ said...

haha cool lah bro (:

Syariniey Amran said...

wah
puitis :)

c i [k] j e L i t a said...

wahhh dramatis . hehe

Shira Afya Hashim said...

wah tak sangka. cool ! :)

Nadhirah-chan said...

cewahhhh puitis tol . hahahaha . agak-agak kak atiq boleh berlinang airmata tak ? lalala~

irfie_92.blogspot.com said...

good job...at least.....unsur keinsafan yang diterapkan boleh dijadika pedoman setiap insan.....

amira azhari said...

terbaik....teramatlah puitis dan dramatis :)

aswani_comey said...

wah..bkn main lg berpuitis..hehehe

Norashiqin Kamaruzaman said...

singgah sini balik
wahh pandai berpuisi... :bagus

http://cinqleafclover.blogspot.com/2011/03/kenapa-boyfriend-hubby-honey-baby.html

nora said...

bila seorang jamban berpuisi...

ENTRY HOT : Beku

Lynn Rahman said...

wahhh.. ;)

Lynn Rahman said...

wahhh.. ;)

Norashiqin Kamaruzaman said...

singgah sini balik
wahh pandai berpuisi... :bagus

http://cinqleafclover.blogspot.com/2011/03/kenapa-boyfriend-hubby-honey-baby.html

c i [k] j e L i t a said...

wahhh dramatis . hehe

Syariniey Amran said...

wah
puitis :)

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

wahhh about world. good point :) goodluck awk !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...