Sponsored by

Tuesday, March 15, 2011

impak dari gempa bumi japan -masa dipendekkan?

Setiap yang terjadi pasti ada impaknya ,begitu juga apa yang terjadi di japan .Lepas je gempa bumi timbul isu lain ,iaitu kesan radioaktif akibat meletupnya loji nuklear disana.Walau kerajaan jepun sendiri telah mengedarkan iodin bagi mengelakkan barah dikalangan penduduk sekitar loji tersebut ,tapi ia tidak menjamin seratus peratus keselamatan penduduk.







Amaran dari kerajaan mereka ,elakkan dari terkena air hujan kerana akan terkena hujan asid hasil dari kebocoran nuklear ,harap - harap la tidak sampai ke kawasan malaysia.Tetapi ,apa yang berlaku di Filipina hanyalah digembar gemburkan ,tak sampai pon sane .Diorang yang gelabah.

Masa dipendek kan?

Baiklah,tapi bukan isu radioaktif je yang timbul ,apa yang aku dapat dari berita yahoo ,katanya impak dari gempa bumi berukuran 8.9 di jepun ,berlakunya pergerakan paksi bumi sebanyak 6 1/2 (17 sentimeter) dari kedudukan asal ,menyebab kan masa untuk satu hari dibumi dipendekkan sebanyak 1.8 microsecond ,dari tempoh masa asal.walaupun sedikit ,tetapi ia memberi kesan pada bumi.Selain itu juga ,kepulauaan utama jepun telah menaik sebanyak 8 kaki dari kedudukan asal .Allahuakbar .Sumber yahoo news


ini adalah gambar kesan dari gempa di jepun:














p/s:
bagi pandangan aku ,jika lebih banyak berlakunya gempa bumi ,paksi bumi pasti akan berubah sedikit demi sedikit ,sehingga lah ,masa di bumi mungkin dipendekkan ,atau mungkin berlakunya putaran berlawanan ,dengan kata lain mungkin akan berlakunya kiamat.Aku bukan nak paranoid ,tapi ambil iktibar apa yang terjadi ,hanya Dia yang mengetahui ,ya Allah.Takut rasanya.Moga pintu taubat masih terbuka

13 comments:

Hanim Mahali said...

Pengajaran untuk semua... Semoga kita takkan lalai lagi... Masa hari kiamat tu akan tiba juga...

INFOzi said...

gempa bumi + bencana = peringatan

DDCzone said...

kul 4 pagi datang baca enntry nim -- hehe

Mama Kembar 3 said...

bumi semakin tua... hari kiamat makin dekat... Moga Allah lindungi kita semua, Amin.

miss husna said...

mungkin, tanda2 kiamat semakin hampir..

Yuslia Suhana said...

nice info..

axuerha said...

percaya pd hari kiamat bukan paranoid malah ia adalah termaktub dlm Rukun Iman...malah petanda2 kiamat jg telah dijelaskan dlm Al-quran dan tragedi ini jelas merupakan sebahagian petanda akhir kiamat...

conbellydiobeterisme said...

@hanim ,yep ia pengajaran bagi kita semua kiamat da nak dekat

@Infozi ,ini peringatan dariNya

@DDC,ko x tido ke hape haha

@mama ,harap2 macam tu lah ,moga2 selamat dari hari kiamat


@miss husna ,gempa di mana2 ,tanda2 kiamat sudah ada

@yuslia ,tq :)

@axuerha yep ,betul kata anda ,tidak menjadi satu paranoid kerana ,percaya pada hari akhirat ,termaktub dalam rukun iman tq :)

Woofer Storm said...

kiamata dah semakin dekat..insaf laa sekalian manusia,peringtan untuk diri sndri,,,,kuasa thn,siapa kita untuk menidkannya..ermmmm

follow sni^^

sya hassan said...

skunk neyh mcm2 yg jdi.. mmg takot la.. dunia akhir zmn.. hurmm.. pintu taubat sntiasa terbuka.. bertaubatlah sblm terlambat.. :)

axuerha said...

percaya pd hari kiamat bukan paranoid malah ia adalah termaktub dlm Rukun Iman...malah petanda2 kiamat jg telah dijelaskan dlm Al-quran dan tragedi ini jelas merupakan sebahagian petanda akhir kiamat...

Yuslia Suhana said...

nice info..

Mama Kembar 3 said...

bumi semakin tua... hari kiamat makin dekat... Moga Allah lindungi kita semua, Amin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...